Diesel nie dla tego modelu
W oficjalnym oświadczeniu czeska marka stwierdziła, że silnik Diesel o mocy 240 KM w Skodzie Kodiaq RS zostanie zastąpiony inną jednostką. Gama dużego SUV-a zostanie tym samym całkowicie odświeżona.
Informacja prasowa Skody: – Kodiaq RS to jeden z najbardziej udanych wariantów Kodiaqa. Model wciąż przyciąga nowych klientów, więc model ten pozostanie integralną częścią rodziny. Możemy potwierdzić, że nowy samochód pojawi się w innych wariantach silnikowych.
Nowa norma emisji wprowadzona przez Unię Europejską pojawi się już w 2021 roku. Z tego powodu Skoda musi znaleźć nową jednostkę, którą będzie montować do usportowionego Kodiaqa.
Pod maskę trafi benzyna?
Wydaje się, że najlepszym i najbardziej prawdopodobnym wyborem będzie 2-litrowy silnik benzynowy grupy Volkswagena. Dzięki tym samym platformom zmiana byłaby technicznie łatwa do przeprowadzenia.
Ten silnik nie będzie również odstawał mocą od silników typu Diesel. 2-litrowa benzyna w nowym Golfie GTI ma 245 KM, co powinno w zupełności wystarczyć dla dużego SUV-a Skody. Co prawda moment obrotowy jest niższy niż w obecnym Kodiaqu RS, jednak inna specyfikacja silnika powinna rozwiązać ten problem.
Czy będzie hybryda plug-in?
Wcześniejsze zapowiedzi szefów Skody sugerowały, że topowy Kodiaq pozostanie napędzany wyłącznie silnikami spalinowymi. Prawdopodobnie ma to wiele wspólnego z utrzymaniem odpowiednich kosztów pojazdów. Topowa wersja Kodiaqa zaczyna się od 225 tys. złotych.
https://wrc.net.pl/is-diesel-i-benzyna-juz-wkrotce-nie-beda-sie-oplacac-kres-silnikow-spalinowych-wydaje-sie-byc-nieunikniony