Oto nowa Skoda Octavia Sportline, czyli budżetowe "RS". Dobór silników jest bardzo zaskakujący

Oto nowa Skoda Octavia Sportline, czyli budżetowe "RS". Dobór silników jest bardzo zaskakujący

Podaj dalej

Skoda po raz pierwszy stworzyła wersję „Sportline” dla swojego flagowego Superba w 2015 roku. Następnie wizualne ulepszenia otrzymały SUV-y – Kodiaq, Karoq i Enyiaq iV. Teraz nadeszła pora na Octavię, jednak tym razem nie chodzi tylko o kosmetyczne poprawki. Silniki i ich moc mogą cię pozytywnie zaskoczyć. 

Skoda zaskakuje doborem silników

2021-skoda-octavia-sportline

Czarne elementy stylistyczne wyróżniają wersję „Sportline” od słabszych wersji wyposażeniowych, z tylnym subtelnym spojlerem w wersji sedan. Skoda Octavia Sportline dostępna będzie też w wersji kombi. 

Samochód wyposażony jest w 17-calowe koła, ale dostępne są także większe 18” czy nawet 19” felgi. Zmian na zewnątrz dopełniają logotypu Sportline. 

„Bazą” wnętrza jest wykończenie w wersji Style, ale mamy tu m. in. ozdobne paski w kolorze czarnym, czy sportowe siedzenia z wbudowanymi zagłówkami. Kierownicę zdobi logo Sportline, a na progach znajdziemy napis Octavia. Standardowo Skoda gdzie sprzedawać nową wersję z portem USB-C w lusterku wstecznym, aby ułatwić kierowcom montaż wideorejestratora. 

Benzyna, Diesel, hybryda, LPG…

2021-skoda-octavia-sportline

Octavia w wersji Sportline dostępna będzie z wieloma silnikami benzynowymi, typu Diesel, hybrydami, gazowymi, czy hybrydami typu plug-in. W zależności od wyboru układu napędowego, dostępna będzie z napędem na przednią oś lub wszystkie koła. Do wyboru będziemy mieć także 6-biegowego manuala lub 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów. 

Najlepszą wiadomością jest to, że Skoda wprowadzi silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM do Octavii innej niż RS. Ten silnik dostępny będzie wyłącznie w kombinacji AWD i DSG. Choć nie ma o tym słowa w komunikacie prasowym, domyślamy się, że wariant 2.0 TSI otrzyma niezależne tylne zawieszenie. 

Ostatni brakujący element

2021-skoda-octavia-sportline-4

Za dodatkową opłatą Octavię Sportline można zamówić z dynamiczną kontrolą podwozia DCC, która oferuje 15 ustawień amortyzatorów, od wygodnych po sportowe. Wśród dodatkowego wyposażenia znajdziemy też centralną poduszkę powietrzną, asystenta unikania kolizji, skrętu, czy ochrony załogi z funkcją dachowania. 

Jedynym brakującym członkiem najnowszej Octavii pozostaje zatem luksusowy Laurin & Klement. To jednak tylko kwestia czasu, zanim zostanie dodany do oferty.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News