Diesel od BMW był fantastyczny
Nadchodzące przepisy dotyczące bardziej rygorystycznych norm emisji spalin utrudniają producentom osiągnięcie nowych celów. Z tego powodu wiele marek zaczęło rezygnować z silników typu Diesel w swoim asortymencie. Dziś do tej listy możemy dopisać kolejnego – BMW.
Niemiecka firma nie będzie sprzedawać Serii 2 Coupe i Cabrio z jednostkami typu Diesel w Wielkiej Brytanii. Dwudrzwiowy kompakt dostępny będzie jedynie z silnikami benzynowymi, jak ujawnia portal Autocar.
Gama silnikowa rozpoczynać będzie się od 218i i jego 1,5-litrowym silnikiem, a kończyć na M240i, pod którego maskę trafi 3-litrowa rzędowa szóstka. Samochody Serii 2 z napędem na tylną oś nie są jedynymi pojazdami w gamie BMW, których dotknie ten problem.
SUV-y też bez Diesla
X5, X6 i X7 z napędem M50d również zostały wycofane z Europy. To upadek imponującego silnika o pojemności 3 litrów z czterema turbinami, który rozwijał moc 400 KM i dysponował momentem w postaci 760 Nm.
Ta jednostka pozwalała rozpędzić potężne X5 od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy, osiągając maksymalną prędkość w postaci 250 km/h. Kilka miesięcy temu pojawiło się kilkaset egzemplarzy „Final Edition”.
Co więcej, według plotek MINI nie będzie już produkować Countrymana z silnikami typu Diesel. Opcja „Cooper D” jest co prawda zgodna z nowymi normami, ponieważ silnik otrzymał kilka aktualizacji. Niemniej jednak, decyzja ta ma zostać podjęta z powodu znikomego zainteresowania klientów.