Nowy Volkswagen Passat kombi przyłapany z minimalnym kamuflażem. Jego wygląd wprawia w zakłopotanie [ZDJĘCIA]

Nowy Volkswagen Pasat kombi został przyłapany praktycznie bez żadnego kamuflażu na testach. Szczególną uwagę z boku przykuwa jego nowy tył – przypomina niekończący się pociąg. Nawet siódma generacja niemieckiej ikona wyraźnie skupia się przede wszystkim na praktyczności. 

volkswagen-passat-kombi
Podaj dalej

Ostatni Volkswagen Passat z silnikiem spalinowym

volkswagen-passat-kombi
Tego Passata pożegnamy już w przyszłym roku // fot. Volkswagen

Już w przyszłym roku zakończy się pewna epoka w historii Volkswagena Passata. Jego siódma generacja nie będzie produkowana w Niemczech, ale na Słowacji, razem ze Skodą Superb. Ponadto, samochód będzie dostępny tylko w wersji kombi, w przeciwieństwie do czeskiego odpowiednika, który będzie występował także w liftbacku. 

Zarówno jeden jak i drugi samochód z pewnością osiągnie spory sukces. W Europie nie są już dostępne wszak takie samochody jak Ford Mondeo, czy Renault Talisman. Ich los wkrótce podzieli także Opel Insignia. Passat i Superb stają się powoli jedynymi przedstawicielami mainstreamu w klasie średniej. 

Nowy Volkswagen Passat został zauważony na torze Nurbugring, a producent starał się trzymać kształt nowej generacji w tajemnicy. Wiele naklejek pojawiło się na przedniej części, dzięki czemu imitują one kształty starego modelu. Ale jeśli przyjrzysz się wyraźnie, przekonasz się, że nowy Passat otrzyma ostrzejsze przednie reflektory i osłonę chłodnicy z pionowymi listwami. Wloty powietrza i listwy na masce również są bardziej wyraziste. 

volkswagen-passat-kombi-2
Tego Passata pożegnamy już w przyszłym roku // fot. Volkswagen

Tył jest komicznie długi

Najciekawszy jest jednak tył, który nawet dzięki kamuflażowi wydaje się komicznie długi. VW oczywiście stawia tutaj na maksymalną praktyczność. Możemy się tylko zastanawiać, ile bagażu zmieści się do tego kufra, ale z pewnością będą to tysiące litrów po złożeniu tylnych siedzeń. 

Osłona za przednim kołem wskazuje, że testowany prototyp posiada system hybrydowy typu plug-in. Jednak w przeciwieństwie do obecnej generacji, samochód powinien dostać nowszą, 1,5-litrową jednostkę spalinową. 

Skoda i Volkswagen pójdą jedną drogą

Ponadto, Volkswagen powinien podwoić pojemność akumulatorów, dzięki czemu samochód powinien mieć około 100 kilometrów zasięgu wyłącznie na elektryczności. To ma pomóc mu spełniać bardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 7. 

To będzie również ostatni Volkswagen z układami spalinowymi i hybrydowymi. Ósma generacja będzie korzystać już wyłącznie z napędu elektrycznego. Jednocześnie przyjdzie czas na inne oznaczenie, podobnie jak w przypadku Superba.

Przeczytaj również