KIA pokazuje odświeżonego XCeed’a

Podniesiona KIA Ceed otrzymała bardziej agresywny wygląd dzięki nowym światłom LED i zderzakom oraz zwężonej osłonie chłodnicy. Diody LED są nowe także z tyłu, podobnie jak błyszczący czarny dyfuzor i opcjonalne 18-calowe koła. Co ciekawe, nie znajdziesz ich w żadnym innym wariancie Ceeda. XCeed porzuca również stare logo na masce na rzecz liter określających nazwę marki.
Nowa wersja GT-Line ma jeszcze cieńsze obramowanie grilla i bardziej wyraziste wloty powietrza w przednim zderzaku. Dynamikę podkreślają także wyjątkowe 18-calowe koła, czy sześciokątne światła LED i dyfuzor w kolorze nadwozia. Wewnątrz jest więcej zmian charakterystycznych dla GT – kierownica z płaskim dnem, czarna podsufitka, skórzaną dźwignia zmiany biegów, czy sportowe fotele GT-Line.

Benzyna i hybryda pod maską
Choć KIA przedstawia XCeed GT-Line bardziej jako lepszą wersję swojego crossovera, niż wysokiego hot hatcha, samochód zyskuje także dodatkową moc. Opcje silników dla reszty gamy XCeed obejmują 4-cylindrowy T-GDi o mocy 160 KM, ale nowy GT-Line ma również 204-konnego 1.6 z mocniejszych Ceedów czy Proceed GT.

Oczywiście nie zabrakło także pełnej opcji hybrydowej. Tutaj możemy zdecydować się na 1,6-litrowy silnik spalinowy połączony z elektrykiem. Zestaw generuje 141 KM, jednak akumulator jest dosyć mały i posiada zaledwie 8,9 kWh mocy. To pozwoli na przejechanie 48 kilometrów w cyklu WLTP, jednak KIA twierdzi, że może przejedzie nawet 60 km w mieście.
Zmiany we wnętrzu ograniczają się głównie do poprawy łączności, dodania najnowszej wersji KIA Connect. Ta zapewnia pełną integrację kalendarza Google i Apple oraz umożliwia kierowcom planowanie podróży z wyprzedzeniem. Oznacza to, że możemy przesłać dane nawigacyjne do samochodu. Nie zabrakło także portów ładowania USB-C dla pasażerów z przodu i z tyłu.

Produkcja XCeed’a w fabryce na Słowacji rozpocznie się latem tego roku, a sprzedaż w Europie rozpocznie się we wrześniu. Podobnie jak w przypadku poprzedniego XCeeda, jest to jedyna KIA, która nie przyjedzie do Ameryki.
