Najnowsze Ducati Superleggera V4 swoimi osiągami (i ceną) dosłownie zwala z nóg

Najnowsze Ducati Superleggera V4 swoimi osiągami (i ceną) dosłownie zwala z nóg

Podaj dalej

Najnowsze Ducati Superleggera V4 to prawdopodobnie najszybszy motocykl dopuszczony do ruchu drogowego. Jego silnik rozwija niesamowitą moc 234 KM, a z zestawem wyścigowym waży zaledwie 152,4 kg. 

Żaden inny motocykl na tej planecie nie dorównuje nowemu Ducati pod względem stosunku mocy do masy, który wynosi 1,54 KM/kg. Podwójne aerodynamiczne skrzydła powinny sprawić, że włoska maszyna bez trudu zostanie najszybszym dopuszczonym do ruchu jednośladem na świecie. 

Jeśli jednak chcesz załapać się na to Ducati i postawić je w swoim garażu, musisz się spieszyć. Włosi wyprodukują tylko 500 egzemplarzy Superleggery, a każdą z nich wyceniono na 100 000 euro. 

Aerodynamika inspirowana jest motocyklem Duacati z MotoGP 2016. Wtedy nie było jeszcze żadnych ograniczeń jeśli mowa o wielkości i kształcie skrzydeł. Właśnie w tym roku inżynierowie rozwinęli aero do granic jej możliwości. 

Dlatego też siła docisku wytwarzana przez Superleggera V4 jest większa, niż obecnego motocykla Ducati MotoGP 2020. 

Przy prędkości 270 km/h skrzydła wytwarzają 50 kg docisku. To aż o 20 kg więcej, niż aktualnie najszybszy model Panigale z jednym skrzydłem. To kolosalną ilość siły, która poprawia stabilność, przyspieszanie, hamowanie i prędkość w zakręcie. 

Silnik V4 o pojemności 998 cm3 jest bardzo wyjątkowy. Został przeniesiony z topowego modelu R i jest jeszcze lżejszy i mocniejszy, niż wcześniej. Waży o 2,8 kg mniej niż w standardowym V4 i jest montowany w taki sam sposób, jak w MotoGP. Z legalnym, dopuszczonym do ruchu układem wydechowym Akrapovica wyciąga 224 KM przy 15 250 obr/min. 

Wreszcie Superleggera to jedyny dopuszczony do ruchu motocykl, w którym cała konstrukcja wykonana jest z włókna węglowego. Mówimy tu o podwoziu, ramie, wahaczach i kołach. Dzięki temu oszczędzono kolejne 6,7 kg. 

W standardowym wykończeniu włoska maszyna waży zaledwie 159 kg. Jeśli dodamy do niej zestaw wyścigowy obejmujący m. in. lżejszy wydech, czy brak lusterek, zejdziemy do 152,2 kg.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News