Żaden inny motocykl na tej planecie nie dorównuje nowemu Ducati pod względem stosunku mocy do masy, który wynosi 1,54 KM/kg. Podwójne aerodynamiczne skrzydła powinny sprawić, że włoska maszyna bez trudu zostanie najszybszym dopuszczonym do ruchu jednośladem na świecie.
Jeśli jednak chcesz załapać się na to Ducati i postawić je w swoim garażu, musisz się spieszyć. Włosi wyprodukują tylko 500 egzemplarzy Superleggery, a każdą z nich wyceniono na 100 000 euro.
Aerodynamika inspirowana jest motocyklem Duacati z MotoGP 2016. Wtedy nie było jeszcze żadnych ograniczeń jeśli mowa o wielkości i kształcie skrzydeł. Właśnie w tym roku inżynierowie rozwinęli aero do granic jej możliwości.
Dlatego też siła docisku wytwarzana przez Superleggera V4 jest większa, niż obecnego motocykla Ducati MotoGP 2020.
Przy prędkości 270 km/h skrzydła wytwarzają 50 kg docisku. To aż o 20 kg więcej, niż aktualnie najszybszy model Panigale z jednym skrzydłem. To kolosalną ilość siły, która poprawia stabilność, przyspieszanie, hamowanie i prędkość w zakręcie.
Silnik V4 o pojemności 998 cm3 jest bardzo wyjątkowy. Został przeniesiony z topowego modelu R i jest jeszcze lżejszy i mocniejszy, niż wcześniej. Waży o 2,8 kg mniej niż w standardowym V4 i jest montowany w taki sam sposób, jak w MotoGP. Z legalnym, dopuszczonym do ruchu układem wydechowym Akrapovica wyciąga 224 KM przy 15 250 obr/min.
Wreszcie Superleggera to jedyny dopuszczony do ruchu motocykl, w którym cała konstrukcja wykonana jest z włókna węglowego. Mówimy tu o podwoziu, ramie, wahaczach i kołach. Dzięki temu oszczędzono kolejne 6,7 kg.
W standardowym wykończeniu włoska maszyna waży zaledwie 159 kg. Jeśli dodamy do niej zestaw wyścigowy obejmujący m. in. lżejszy wydech, czy brak lusterek, zejdziemy do 152,2 kg.