Dacia Duster nie jest królem ekonomii
Wszystkie informacje związane z popularnym SUV-em zawsze cieszą się sporym zainteresowaniem. Dacia Duster to wszak najtańszy samochód w tej kategorii. Jak spisuje się więc trzycylindrowy, litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 100 KM w wersji benzyna-LPG?
Nowa Dacia Duster 1.0 TCe Eco-G LPG została przetestowana pod kątem rzeczywistego zużycia paliwa. Osiągnęła wynik 7,65 l/100 km, co nie jest najlepszym wynikiem w tej kategorii. Ale nie jest też najgorszy. Sęk w tym, że można podróżować taniej. Przy takim spalaniu SUV-em będziemy mogli pokonać 440 kilometrów na pełnym zbiorniku gazu (33,6 litra).
Choć producent deklaruje niższe spalanie dla nowej jednostki, w rzeczywistości jest ono takie same jak w przypadku silnika 1.6. Litrowy silnik jest jednak bardziej wydajny, żwawy i elastyczny.
Opel i Kia spalą mniej
W tej klasie lepszym spalaniem mogą pochwalić się m. in. Opel Crossland X 1.2 LPG (6,45 l/100 km), czy Kia Sportage 1.6 GDi ECO LPG (6,65 l/100 km). Trzeba jednak wspomnieć, że Dacia Duster z silnikiem 1.5 dCi Diesel spali zaledwie 4,6 l/100 km.
Testowany samochód miał konfigurację Comfort z uwzględnieniem niektórych opcji, takich jak metaliczny lakier, automatyczna klimatyzacja, czy kamera cofania. Dacia Duster to samochód wysoki, przestronny, praktyczny i zdolny do wygodnego transportu ludzi i bagażu.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!
Silnik turbo 1.0 jest żywy i zawsze dobrze się odpycha. Jest przyjemny w prowadzeniu i jednocześnie całkiem oszczędny dzięki instalacji LPG. Do wad można zaliczyć materiały użyte w kabinie i brak szóstego biegu. To z pewnością pozwoliłoby poprawić ekonomię jazdy.
Miss Polonia spróbuje swoich sił w rajdach! Wskoczy za kierownicę Dacii Duster z silnikiem Diesla