Nowa Skoda Superb jest dzisiaj tańsza, niż ci się wydaje! Ogromna przestrzeń i luksus za śmiesznie niskie pieniądze [ZDJĘCIA]

Skoda Superb III jest dziś niezwykle atrakcyjną propozycją. Ceny flagowca czeskiego producenta spadły bardzo nisko, a auto oferuje niespotykany w tym przedziale cenowym poziom komfortu. Przed zakupem warto jednak sprawdzić kilka istotnych szczegółów, aby nie wpakować się w problemy. 

skoda-superb-iv-2
Podaj dalej

Skoda Superb III jest dziś niezwykle atrakcyjna

skoda-superb-iii

Ceny używanej limuzyny ze znaczkiem Skody spadły bardzo nisko, więc nic dziwnego, że zainteresowanie tym samochodem jest bardzo duże. Skoda wprowadziła trzecią generację Superba na rynek w 2015 roku, więc mówimy cały czas o bardzo świeżym samochodzie. Czeski producent w ostatnich latach wydłużył cykl życia swoich samochodów, co oznacza, że kolejna generacja pojawi się dopiero za 2 lata. Mimo to, Skoda Superb III już dziś jest naprawdę tania. 

Brytyjscy dziennikarze z portalu Autocar zebrali w jedną całość to, na co trzeba zwrócić uwagę przed zakupem. 

Ceny Skody Superb III zaczynają się dziś od naprawdę kuszących 40 000 zł. W tym przedziale cenowym musimy jednak liczyć się z naprawdę sporym przebiegiem w okolicach 300-400 tys. kilometrów. Przy tego typu samochodach jest praktycznie pewne, że służyły w flotach firmowych lub na taksówkach, co nie jest idealną historią dla używanego samochodu. 

skoda-superb-2021-diesel

Podstawowy silnik 1.4 TSI lub 1.5 TSI

Jeśli więc będziesz chciał kupić najtańszego dostępnego Superba, musisz zwrócić uwagę nie tylko na tapicerkę czy porysowane tworzywa sztuczne we wnętrzu. Nie należą one do najtrwalszych, więc musimy spodziewać się mocnego zużycia. Ale warto sprawdzić też działanie ogrzewania siedzeń i wyświetlacza pokładowego. Jeśli podepniesz samochód do komputera i zobaczysz usterkę przedniego układu wspomagania, wycofaj się z zakupu. Ponowna kalibracja może być naprawdę droga. 

Skoda Superb trzeciej generacji miała naprawdę dużo silników do wyboru. Podstawą był 1.4 TSI, który później został zastąpiony jednostką 1.5 TSI. Oba silniki generują okrągłe 150 KM, choć to starsza jednostka jest bardziej bezproblemowa. Dla 1.5 TSI rozruch może być nieco utrudniony ze względu na przeciążenie obwodów elektrycznych. 

W niektórych samochodach wyprodukowanych między majem a listopadem 2016 Skoda musiała wymieniać poduszki powietrzne i napinacze pasów bezpieczeństwa. Okazało się, że część z nich mogła nie reagować w razie kolizji. Należy również zwrócić uwagę na skrzynię DSG – jeśli wyczujesz wahanie, lub powolną zmianę, możliwe, że trzeba będzie wymienić sprzęgło. 

skoda-superb-iii

Tutaj wszystko powinno być okej

Do częstych usterek należy też wyciek oleju, który powinien niepokoić jednak tylko najstarsze – lub najmłodsze – egzemplarze. Skoda Superb III nie jest jednak jeszcze wystarczająco stara, aby pojawiały się kolejne problemy. Wydech, światła czy układ kierowniczy powinny być jak najbardziej w porządku. Korozja również nie stanowi problemu, nawet dla najbardziej zmęczonych egzemplarzy. 

Skoda Superb III ze swoją ceną kusi przede wszystkim ogromną przestrzenią we wnętrzu. Może konkurować z topowymi limuzynami, a w bagażniku wcale nie jest gorzej. Jeśli zamiast liftbacka wybierzesz kombi, nie będziesz potrzebował ekipy do przeprowadzki. 

Wybierając topowy 2-litrowy silnik dostrojony do 280 KM możesz liczyć na bardzo solidną dynamikę. Jednostka 2.0 TSI z automatem rozpędzi się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy. Cena zakupu takiego egzemplarza wzrośnie jednak do conajmniej 80 000 zł. 

Przeczytaj również