Alfa Romeo ujawnia całkowicie nowego, dużego sedana. Włoska marka powalczy z BMW i Audi

Alfa Romeo ujawnia całkowicie nowego, dużego sedana. Włoska marka powalczy z BMW i Audi

Alfa Romeo ujawnia całkowicie nowego, dużego sedana. Włoska marka powalczy z BMW i Audi

Podaj dalej

Wygląda na to, że Alfa Romeo chce wrócić do rywalizacji o liczby sprzedażowe z takimi producentami jak BMW, czy Audi. Włosi właśnie zapowiedzieli duży samochód elektryczny, który będzie dostępny w sprzedaży od 2027 roku. 

Nowy duży sedan od Alfy

alfa-romeo-giulia-veloce-437871c,0,0,0,0

Do tego czasu oferta włoskiego producenta będzie w pełni elektryczna. Pomimo rentowności sektora dużych SUV-ów, nowa Alfa Romeo utrzyma bardziej tradycyjny kształt. 

W wywiadzie dla Auto Express, dyrektor generalny firmy Jean-Philippe Imperato powiedział: – Alfa Romeo ma powołanie, aby być światową marką premium. Musimy mieć na uwadze segment premium E. Pojawimy się tam w okolicach 2027 roku. 

Zapytany, czy nowy elektryczny model przyjmie formę dużego SUV-a, odpowiedział: „A co z SUV-em? A co z sedanem? Czy jest coś pomiędzy? Wiedząc, że będziemy elektryczni, wyzwaniem staje się aerodynamika. W DNA Alfa Romeo jest sedan i sport, więc prawdopodobnie nie będzie to SUV. Chcemy na nowo odkryć sportowy charakter XXI wieku”. 

Będzie „na sportowo”

Duża limuzyna z napędem elektrycznym od Alfy będzie już kolejną generacją po Giulii, która również pojawi się jako elektryk. Choć tutaj mowa o sedanach, marka z pewnością będzie miała w swojej ofercie także elektryczne SUV-y. 

Imperato wysłał swój zespół do USA, aby pomóc w opracowaniu dużego sedana. To miejsce na rynku, w którym Alfa Romeo nie ma swojego przedstawiciela od dawna. – Wysłaliśmy tam kogoś, aby opracował najlepszą odpowiedź na rynek. Bardzo sobie cenię to, że sprzedajemy nasze samochody w Ameryce Północnej i w Chinach, ale będziemy sprzedawać je na całym świecie. 

Charyzmatyczny szef włoskiej marki powiedział również, że samochód zapewni „wysoki poziom osiągów i miejsca bez uszczerbku na aerodynamice”. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News