Hyundai pokazał zupełnie nowego, budżetowego SUV-a. Mały "Inster" zrobi w Polsce duży raban

Hyundai właśnie zaprezentował nowego, małego SUV-a o nazwie Inster. Crossover dla mas jest odrobinę większy od modelu Casper, ma też lepsze wyposażenie i kilka unikalnych akcentów stylistycznych. Miejski SUV Hyundaia został oparty na samochodzie napędzanym silnikiem spalinowym, ale koreański producent narazie zapowiedział u nas tylko wersje elektryczne. Pojedynczy silnik zapewni moc 113 koni mechanicznych i maksymalny zasięg 355 kilometrów. 

hyundai-inster-suv
Podaj dalej

Nowy mikro SUV Hyundaia podbije rynek

hyundai-inster-suv
fot. Hyundai

Hyundai poszerza ofertę swoich SUV-ów o nowego Instera. To w pełni elektryczna wersja subkompaktowego crossovera o nazwie Casper. Charakteryzuje się jednak większym rozstawem osi i bardziej standardowymi, tradycyjnymi rozwiązaniami technicznymi w kabinie. W przeciwieństwie do Caspera, który jest dostępny wyłącznie w Korei, ten SUV trafi także do Europy, na Bliski Wschód czy do regionu Azji i Pacyfiku. 

Inster czerpie garściami z projektu Caspera zaprezentowanego w 2021 roku. Ale dodaje kilka elektrycznych zwrotów akcji. SUV ma między innymi lekko zmienione zderzaki, czy felgi do wyboru w rozmiarach od 15 cali do 17 cały. Ma też bardziej wyraziste światła LED z przodu i z tyłu. Ważniejszy są jednak rozmiary. Inster przeznaczony na europejski rynek jest to 230 mm dłuższy od Caspera, ma także większy o 180 mm rozstaw osi.

hyundai-inster-suv
fot. Hyundai

Mimo większych rozmiarów, Inster pozostaje niewielkim samochodem. Ma 3,82 m długości, 1,6 m szerokości i 1,5 m wysokości. To zatem swego rodzaju mikro SUV, dużo mniejszy od dotychczasowych projektów Hyundaia takich jak Bayon, Creta, Venue i Kona. W Europie będzie pozycjonowany pomiędzy segmentami A-SUV (Toyota Aygo X, Suzuki Ignis) i B-SUV (Jeep Avenger, VW T-Cross). To czyni go świetnym wyborem dla klientów poruszających się głownie po mieście dzięki swoim kompaktowym wymiarom. 

Wnętrze podobne do Caspera 

Choć w dużej mierze wnętrze jest przeniesione z odpowiednika napędzanego silnikiem spalinowym, mamy wiele ulepszeń technologicznych i różne opcje kolorystyczne tapicerki materiałowej. W cyfrowym kokpicie znajdują się dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala, znacznie większe niż w Casperze. 

hyundai-inster-suv
fot. Hyundai

W zależności od wersji, wyposażenie może obejmować bezprzewodowe ładowanie, 64-kolorowe oświetlenie wnętrza LED, podgrzewane przednie fotele, szyberdach, czy kompleksowy zestaw funkcji ADAS. To naprawdę sporo jak na samochód o tych rozmiarach. 

Co więcej, wszystkie siedzenia można złożyć na płasko, drugi rząd można przesuwać i odchylać. Bagażnik ma pojemność 280 litrów, którą można powiększyć do 351 litrów w zależności od położenia tylnej kanapy. 

Dwie opcje układów napędowych, ale tylko elektryczne 

Hyundai Inster będzie dostępny z układami napędowymi Standard i Long Range. Model podstawowy jest wyposażony w pojedynczy silnik elektryczny o mocy 97 KM i momencie obrotowym 147 Nm. Energia pochodzi z pakietu akumulatorów o pojemności 42 kWh. Pozwala to na przejechanie na jednym ładowaniu 300 kilometrów. 

hyundai-inster-suv
fot. Hyundai

Wersja Long Range ma mocniejszy silnik elektryczny o mocy 115 KM. W połączeniu z nieco większym akumulatorem o pojemności 49 kWh, zasięg wzrośnie do 355 kilometrów. Dzięki możliwości szybkiego ładowania o mocy 120 kW naładowanie z 10 do 80 procent zajmie tylko 30 minut. 

Nowy Inster trafi do sprzedaży w Korei jeszcze tego lata, po debiucie na Międzynarodowych Targach Mobilności w Busan. Następnie SUV będzie stopniowo wdrażany w Europie i na Bliskim Wschodzie. Na chwilę obecną nie wiemy nic o cenach, ale z pewnością będzie to najtańszy samochód elektryczny w ofercie Hyundaia.

Przeczytaj również