Bardziej prestiżowe od Superba i tańsze od Octavii. Niemieckie kombi premium już za 68 000 złotych

Jeśli szukasz praktycznego samochodu, który jednocześnie nie będzie nudny i „zwyczajny”, powinieneś przyjrzeć się ofertom na używane BMW Serii 5 generacji G30/G31. Te niemieckie kombi ma po prostu wszystko. Jest przestronne, praktyczne, stosunkowo szybkie. Jest także wygodne i bardzo ekonomiczne. A przy tym jego ceny po kilku latach są dużo niższe niż oryginalnych. Tak duża utrata wartości nie bierze się jednak z niczego. 

uzywane-kombi-bmw-serii-5
Podaj dalej

To niemieckie kombi jest dziś dużo tańsze niż średnia

uzywane-kombi-bmw-serii-5
fot. BMW

Wielu kierowców szukających auta używanego spogląda na raporty niezawodności. Najbardziej popularne i najbardziej wiarygodne to te przygotowywane przez niemiecki TUV. I choć tam BMW Serii 5 i Serii 6 tej generacji nie wypada najlepiej, warto pamiętać, że to wciąż tylko statystyka. Ale ma ogromny wpływ na kształtowanie cen na rynku. 

A tam nie brakuje dziś egzemplarzy, które wycenione są na sporo mniej niż 70 000 złotych. Dotyczy to także modelu 520d Touring, który dokładnie przetestowali niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild. Byli oni zadowoleni z niskiego spalania BMW na poziomie 7 l/100 kilometrów przy dynamicznej jeździe. 

Przy zbiorniku o pojemności 68 litrów bez problemu przejedziemy tym kombi 1000 kilometrów bez odwiedzania stacji benzynowej. Niemcy chwalili także dynamikę 2-litrowego, czterocylindrowego Diesla o mocy 190 koni mechanicznych. Jednostka pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy, a maksymalna prędkość to 225 km/h.

uzywane-kombi-bmw-serii-5
fot. BMW

Należy jednak zwrócić uwagę na kilka rzeczy 

Raporty niezawodności TUV nie biorą się jednak z niczego. I choć, jak wspomnieliśmy wyżej, stanowią one tylko statystykę, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy. O ile większość poważnych napraw prawdopodobnie została wykonana przez pierwszych właścicieli, koszty serwisowania BMW są wyższe niż u innych producentów. Dlatego przed zakupem zalecana jest dokładna inspekcja samochodu. 

Należy przyjrzeć się problematycznym zaworowi EGR oraz zastawkom Vanosa, które lubią czasami się zawieszać. System AdBlue narażony jest na problematyce działanie, zdarzały się także wycieki oleju. Podczas jazdy testowej zwróć uwagę na stan hamulców. W wielu wersjach waga samochodu jest bliska 2 ton, co pozostawia odcisk także na zawieszeniu. 

Niemieccy dziennikarze w testowanym przez siebie egzemplarzu nie znaleźli żadnych z powyższych. Ich egzemplarz miał jednak tylko 53 479 kilometrów przebiegu. A wnętrze pozostawało w bardzo dobrym stanie. 

uzywane-kombi-bmw-serii-5
fot. BMW

Jaki egzemplarz BMW Serii 5 wybrać? 

Mimo pewnego ryzyka, BMW Serii 5 w kombi jest kuszącym samochodem, tym bardziej przy obecnie panujących cenach. Jeśli chcielibyście kupić tę niemiecką maszynę z silnikiem benzynowym, musicie liczyć się z wysokim spalaniem i bardzo drogimi kosztami serwisu szczególnie w wersjach M550i czy M5. Warianty z silnikiem Diesla są tańsze w utrzymaniu i z reguły mniej problematyczne. 

Najbardziej przyciągają jednak ceny. Dobrze zachowane egzemplarze wariantu 520d z przebiegami do 150 000 km zaczynają się dziś od około 65 000 złotych. Sześciocylindrowe 530d Touring z tymi samymi parametrami to dziś koszt około 90 000 złotych. 

uzywane-kombi-bmw-serii-5
fot. BMW

Przeczytaj również