Pod koniec września BRP-Rotax zorganizowała specjalną konferencję prasową, poświęconą najnowszemu modelowi pojazdu – Nasza firma koncentruje się na podążaniu za nowymi trendami. Dzięki wprowadzeniu całkowicie elektrycznego karta, mamy możliwość kreowania ciekawych obszarów rynkowych. Innowacje w dziedzinie elektryfikacji oraz dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów pozwoliły nam zainteresować się właśnie tym kierunkiem – skomentował dyrektor generalny, Jose Boisjoli.
Rotax Thunder został dokładnie przedstawiony i zaprezentowany podczas odbywającego się aktualnie w Portugalii finału serii Rotax Max Challenge. Nowoczesny akumulator litowo-jonowy o mocy 2,5 kWh umożliwia przyspieszenie do 100 km/h w około 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna pojazdu oscyluje w granicach 130 km/h, natomiast ogólna specyfika podobna jest do tej znanej z obecnie stosowanych w maszynach.
W planach firmy jest również utworzenie specjalnej serii wyścigowej, przeznaczonej wyłącznie dla kartów z napędem elektrycznym. Działacze planują już szczegóły funkcjonowania Rotax E-Max Challenge – Nasz nowy projekt jest przełomowy i jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że udało nam się wykonać ten pierwszy krok. Dzięki niemu kreujemy nowe możliwości w zakresie organizacji wyścigów oraz promowania samego kartingu. W zapomnienie odejdą pojęcia emisji spalin oraz generowania hałasu – zakończył wiceprezes Powertrain BRP, Thomas Uhr.
Tagi: Rotax, Rotax Max Challenge