Nowe BYD za 42 tys. zł zaczyna kosić rywali po kolei. Polacy też już oszaleli na jego punkcie

Tani elektryk do miasta wydaje się coraz oczywistszym gwarantem sukcesu dla producentów aut. Udowadnia to BYD, którego najtańszy hit podbija kolejne duże rynki. W zeszłym miesiącu model Atto 1 (u nas znany jako Doplhin Surf) zdemolował rywali, dzięki cenie od 42 tys. zł (w przeliczeniu). Zresztą także Polacy ustawiają się w kolejkach po ten samochód.

BYD Atto 1 / BYD Doplhin Surf
Podaj dalej

Rynek indonezyjski wbrew pozorom nie jest jedynie ciekawostką. To czwarty, najludniejszy kraj świata. Sprzedaje się tam mnóstwo nowych samochodów. Z danych GAIKINDO wiemy, że sprzedaż detaliczna osiągnęła tam pułap 739 977 rejestracji, a hurtowa 710 084 szt. To mniej niż rok temu (odpowiednio o -8,3 proc. i -9,5 proc.), na co wpływ miał głównie słabszy początek roku.

BYD zachwyca swoim tanim hitem w każdym zakątku świata

Najnowszy ranking modelowy obejmuje jedynie sprzedaż hurtową. Okazuje się, że w ostatnim kwartale największym hitem jest BYD Atto 1. Ten tani, miejski elektryk wygrał już drugi miesiąc z rzędu. Po 11 miesiącach wbił się nawet do czołowej dziesiątki z liczbą 17 729 rejestracji. W przyszłym roku będzie jednym z faworytów do korony całego rynku. Tę na razie utrzyma jeszcze Toyota Kijang Innova (53 156 szt.), czyli 7-osobowy minivan.

BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf na innych rynkach oferowany jest jak BYD Atto 1. // fot. materiały prasowe

Co ciekawe, to właśnie minivany i typowo użytkowe pickupy sprzedają się tam najlepiej w hurcie. W Top 5 znajdziemy takie wynalazki jak Daihatsu Gran Max Pikap (35 405 szt.), Toyota Avanza (35 217 szt.), Daihatsu Sigra (31 889 szt.) i Honda Brio (29 691 szt.). Żaden z nich nie jest SUV-em. Pierwszego crossovera spotkamy dopiero na szóstej lokacie i jest nim Toyota Rush (26 658 szt.). Wszystko to konstrukcje nieznane szerzej w Europie, a pierwszym modelem łączącym oba regiony jest wspominane BYD Atto 1.

Chińska marka kruszy japońską dominację w Indonezji

Rynek w Indoenzji jest mocno zdominowany przez japońskich producentów. Zwłaszcza koncern Toyoty, która w hurcie i detalu ma tam dublet. W obu przypadkach liderem jest Toyota, a drugie należące do niej Daihatsu. Na firmowym podium jest Mitsubishi, z kolei wśród detalistów numerem trzy jest Honda. W Top 5 obu rankingów znajdziemy też Suzuki. Jednak w ostatnim czasie chińskie BYD idzie tam jak burza. W ostatnim kwartale tego roku regularnie zajmuje trzecie miejsce i po 11 miesiącach ma już szósty wynik. Wygląda na to, że Japończycy będą musieli podzielić się nie tylko tortem w Top 5, ale i na podium.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również