Nie chcąc być typowym Polakiem w Toyocie, to w tych salonach szukamy hybrydowych alternatyw z klasą i gniazdkiem. Rośnie konkurencja z Chin

Polakom coraz bardziej podobają się samochody z gniazdkiem do ładowania prądem. Nie chodzi jedynie o boom na auta w pełni elektryczne, ale i hybrydy plug-in. W segmencie PHEV najlepiej wiedzie się Toyocie, ale najpopularniejszą alternatywą jest ceniona, europejska marka. Jednak nie da się nie zauważyć, że ten rosnący rynek szybko podbijają także chińscy producenci.

Volvo XC60 lifting wnętrze
Podaj dalej

Toyocie, Volvo i BYD najlepiej idzie sprzedaż hybryd plug-in w Polsce

Hybrydy plug-in dwukrotnie zyskały na popularności w Polsce. Z danych PZPM wynika, że od stycznia do października 2025 r. zarejestrowano 25 010 nowych PHEV-ów, czyli o 100,2 proc. więcej niż w 10 miesięcy 2024 r. To daje im 5,2 proc. udziału w rynku, choć potencjał jest znacznie większy. Wystarczy spojrzeć na zeszły miesiąc, gdy ten udział wyniósł 6,7 proc. Dzięki 3 514 rejestracji, w październiku były popularniejsze od diesli (3 456 szt.).

Toyota C-HR Tokyo Edition
Toyota C-HR. // fot. materiały prasowe

W 2025 r. najwięcej hybryd plug-in udało się sprzedać Toyocie (3 041 szt.). Najpopularniejszą alternatywą są PHEV-y klasy premium od Volvo (2 444 szt.). Trzecie miejsce przypada już BYD (1 950 szt.). Chińska marka wyprzedziła już słynne niemieckie trio: Mercedes (1 927 szt.), Audi (1 890 szt.), BMW (1 762 szt.). W segmencie PHEV rosną też chińskie marki Grupy Chery. Jaecoo (1 737 szt.) jest już siódme, a za Lexusem (1 692 szt.) sklasyfikowano Omodę (1 299 szt.). Top 10 zamyka Volkswagen (1 096 szt.).

Volvo XC60 Black Edition
Volvo XC60 Black Edition. // fot. materiały prasowe

4 chińskie modele w Top 10

Najczęściej rejestrowaną hybrydą plug-in w Polsce jest obecnie Toyota C-HR (1 898 szt.). Lider ma spory zapas, ale tempo wzrostu Jaecoo 7 (1 737 szt.) i BYD Seal U DM-i (1 714 szt.) nie pozwoli spać spokojnie. Ubiegłoroczny bestseller PHEV w Polsce, Volvo XC60 (1 334 szt.) jest teraz czwarty.

SUV BYD SEAL U DMi 2024
BYD Seal U DM-i. // fot. materiały prasowe

Do czołowej piątki wskoczyła już flagowa Omoda 9 (1 296 szt.). Powyżej tysiąca rejestracji plug-inów mają jeszcze tylko Lexus NX (1 124 szt.) i Toyota RAV4 (1 063 szt.). Czwartym chińskim modelem w czołowej dziesiątce jest MG HS (767 szt.). Za nim plasują się Volvo XC90 (707 szt.) i Volkswagen Tiguan (638 szt.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również