Toyocie, Volvo i BYD najlepiej idzie sprzedaż hybryd plug-in w Polsce
Hybrydy plug-in dwukrotnie zyskały na popularności w Polsce. Z danych PZPM wynika, że od stycznia do października 2025 r. zarejestrowano 25 010 nowych PHEV-ów, czyli o 100,2 proc. więcej niż w 10 miesięcy 2024 r. To daje im 5,2 proc. udziału w rynku, choć potencjał jest znacznie większy. Wystarczy spojrzeć na zeszły miesiąc, gdy ten udział wyniósł 6,7 proc. Dzięki 3 514 rejestracji, w październiku były popularniejsze od diesli (3 456 szt.).

W 2025 r. najwięcej hybryd plug-in udało się sprzedać Toyocie (3 041 szt.). Najpopularniejszą alternatywą są PHEV-y klasy premium od Volvo (2 444 szt.). Trzecie miejsce przypada już BYD (1 950 szt.). Chińska marka wyprzedziła już słynne niemieckie trio: Mercedes (1 927 szt.), Audi (1 890 szt.), BMW (1 762 szt.). W segmencie PHEV rosną też chińskie marki Grupy Chery. Jaecoo (1 737 szt.) jest już siódme, a za Lexusem (1 692 szt.) sklasyfikowano Omodę (1 299 szt.). Top 10 zamyka Volkswagen (1 096 szt.).

4 chińskie modele w Top 10
Najczęściej rejestrowaną hybrydą plug-in w Polsce jest obecnie Toyota C-HR (1 898 szt.). Lider ma spory zapas, ale tempo wzrostu Jaecoo 7 (1 737 szt.) i BYD Seal U DM-i (1 714 szt.) nie pozwoli spać spokojnie. Ubiegłoroczny bestseller PHEV w Polsce, Volvo XC60 (1 334 szt.) jest teraz czwarty.

Do czołowej piątki wskoczyła już flagowa Omoda 9 (1 296 szt.). Powyżej tysiąca rejestracji plug-inów mają jeszcze tylko Lexus NX (1 124 szt.) i Toyota RAV4 (1 063 szt.). Czwartym chińskim modelem w czołowej dziesiątce jest MG HS (767 szt.). Za nim plasują się Volvo XC90 (707 szt.) i Volkswagen Tiguan (638 szt.).