Jak już pisaliśmy, firmy odpowiadają za ponad 70 proc. rejestracji w tym roku. W rzeczywistości ten odsetek jest większy, bo mali przedsiębiorcy często zaliczani są do osób fizycznych. Tak czy inaczej tylko w tym roku do flot trafiło 328 639 nowych samochodów osobowych (dane za PZPM). To wzrost o 7,4 proc. Firmy na łowy udały się zwłaszcza w październiku (36 644 szt.), w którym zeszłoroczny wynik poprawiono aż o 15,4 proc.
Które modele samochodów w Polsce najczęściej rejestruje się na firmę?
W ostatnich latach flotowym bestsellerem jest Toyota Corolla. W tym roku ma już 17 691 rejestracji (o 2,3 proc. mniej niż rok temu). Po słabszym 2024 r., Skoda Octavia (14 730 szt.), poprawiła się o 12,5 proc. Pomógł w tym szczególnie zwycięski październik (lepszy o 70,4 proc.).

Na firmowym podium doszło jednak do zmiany na najniższym stopniu. Na dwa miesiące przed końcem roku w czołowej trójce utrzymuje się Hyundai Tucson (6 443 szt.). Koreański SUV wciąż kontroluje przewagę nad Toyotami: Yaris (6 262 szt.) i C-HR (6 201 szt.).
Firmy bardzo często sięgają też po Skodę Superb (5 798 szt.) oraz Toyotę Yaris Cross (5 357 szt.). Z segmentu premium najczęściej wybierane jest z kolei Volvo XC60 (5 155 szt.). Szwedzki SUV ma więcej rejestracji firmowych niż Toyota RAV4 (5 063 szt.) czy Kia Sportage (5 061 szt.).
Chińskie samochody coraz wyżej w rankingach
Choć w tegorocznym Top 20 rejestracji firmowych w Polsce nie ma chińskich modeli, to w przyszłym roku ich obecność jest nieuchronna. W ostatnich miesiącach chińskie samochody przebijają się do czołowej dwudziestki w tym gronie klientów. Nie inaczej było w październiku, bo 17. było MG HS (459 szt.). Tuż za nim sklasyfikowano natomiast Jaecoo 7 (452 szt.). To więcej niż w zeszłym miesiącu miały Skoda Scala (421 szt.) czy Ford Focus (409 szt.).

Chińczycy są już jednak widocznie w rankingu marek. Po 10 miesiącach Top 20 rejestracji firmowych w Polsce zamykają MG (4 447 szt.) i Omoda (3 104 szt.). Z kolei w samym październiku MG (671 szt.) było siedemnaste. Bezpośrednio za nim uplasowali się BYD (593 szt.) i Omoda (546 szt.). Wszystkie 3 brandy miały więcej rejestracji w październiku niż chociażby Citroen (520 szt.). Rosnąca sprzedaż wśród wszystkich grup klientów sprawia, że chińskie samochody miał w zeszłym miesiącu rekordowy udział w Polsce (10 proc.).
Najwięcej faktur wystawia Toyota
Oczywiście ekspansja chińskich marek nie jest jeszcze na tyle mocna, aby zagrozić pozycji dotychczasowych dominatorów. W tym roku firmy najczęściej kupują samochody w salonach Toyoty (50 898 szt.) i Skody (41 001 szt.). Ciekawie wygląda pojedynek o trzecie miejsce między BMW (22 559 szt.) a Volkswagenem (22 060 szt.). Firmowe podium marek jest także w zasięgu Mercedesa (21 056 szt.) i Audi (20 730 szt.). Floty nierzadko kupują też auta koreańskich marek: Hyundai (15 079 szt.) i Kia (12 968 szt.). Top 10 marek zamykają Volvo (10 952 szt.) i Renault (10 466 szt.), ale tuż za nimi jest Ford (10 056 szt.).