Ten wielki rodzinny SUV z Japonii pali tylko 4,1 l/100 kilometrów. Ciężka noga nie będzie tutaj problemem

Samochody w nadwoziu typu SUV są coraz bardziej oszczędne i ekonomiczne. Jednym z najlepszych przykładów może być najnowszy Nissan X-Trail, który dzięki swojemu napędowi o nazwie ePower zapewnia wyjątkowo oszczędną jazdę. W testach realnego spalania samochód zużywa 4,1 l/100 kilometrów podczas ekonomicznej próby, a nawet podczas jazdy z nieco cięższą stopą spalanie nie przekracza 5,3 l/100 kilometrów. 

nissan-x-trail-suv-3
Podaj dalej

Nowy SUV w wariantach 5- i 7-osobowych 

nissan-x-trail-suv-3
fot. WRC / Igor Szmidt

Nissan X-Trail od samego początku był zaprojektowany z myślą o osobach potrzebujących przestrzeni zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. SUV występuje w wariantach 5- i 7-osobowych. Nowa generacja Nissana jest napędzana nie tylko układem napędowym e-Power. Ma także 1,5-litrowy silnik mild hybrid o mocy 163 koni mechanicznych i z napędem na przednią oś. 

Włoscy dziennikarze z portalu motor1 sprawdzili najnowszego SUV-a z Japonii pod kątem wydajności silnika. W wariancie mild hybrid skoncentrowali się na swojej tradycyjnej trasie do tego testu, mierzącej sobie 360 kilometrów. Średnie zużycie wyniosło 5,3 l/100 kilometrów, jednak podczas próby ekonomicznej udało im się zejść do 4,1 l/100 kilometrów. 

Samochód wypada bardzo dobrze na tle swoich rywali. To wynik porównywalny z Cuprą Formentor 1.5 Hybrid, MINI Countryman C, czy Nissanem Qashqai o odrobinę mniejszej mocy. Nieznacznie lepszym wynikiem mogły pochwalić się w teście spalania Renault Austral mild hybrid (5,0 l/100 km) oraz Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid (5,0 l/100 km).

nissan-x-trail-suv-3
fot. WRC / Igor Szmidt

Duży, wygodny i dobrze wyposażony 

Nissan X-Trail Mild Hybrid 2WD w wariancie 5-miejscowym jest bardzo dużym i wygodnym SUV-em. Włoscy dziennikarze sprawdzili maksymalnie wyposażoną wersję, która już w standardzie ma 19-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, czy relingi dachowe i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. Ale wśród innych dodatków znajdziemy trójstrefową klimatyzację, czy 10,8-calowe wyświetlacz przezierny. 

Jednakże, japoński producent korzysta nie tylko z opcji mild hybrid. W naszej redakcji testowaliśmy Nissana X-Trail z napędem ePower, gdzie silnik spalinowy działa jako generator dla silnika elektrycznego. Ponadto, nasz test SUV-a znajdziecie pod poniższym linkiem. 

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również