Jubileuszowe Audi Q6L e-tron to pierwszy model opracowany wspólnie z Huawei
FAW-Audi zaprezentowało 7 sierpnia rodzinę modelu Q6L e-tron, obejmującą modele Audi Q6L e-tron i Audi Q6L Sportback e-tron. To pierwszy, w pełni elektryczny model marki zbudowany na platformie PPE. Jeśli chodzi o wymiary SUV-a to jego długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4884/1965/1687 mm, a rozstaw osi sięga 2995 mm.
Kabina korzysta z układu kilku ekranów. Dwóch zakrzywionych wyświetlaczy OLED z powłoką antyodblaskową, jednego 10,9-calowego dodatkowego inteligentnego ekranu z technologią Dual E-Cell Privacy. Funkcje takiego nowego futurystycznego wyposażenia pozwalają na zaawansowaną interakcję z telefonem komórkowym, co pozwala na „lotne udostępnianie ekranu” jednym gestem dłoni. Dopełnieniem technologii obsługi jest 88’calowy wyświetlacz AR-HUD. Ten integruje informacje o jeździe w czasie rzeczywistym. Audi Q6L e-tron korzysta także z 20 wbudowanych głośników B&O o maksymalnej mocy 830 W, uwzględniając lokalizacje w zagłówkach foteli.
Jako pierwszy model opracowany wspólnie z Huawei, rodzina FAW-Audi Q6L e-tron korzysta z inteligentnej technologii jazdy Qiankun. Technologie integrują m.in. podwójny LIDAR z funkcją automatycznego czyszczenia i ogrzewania oraz funkcję łączenia danych z czujników pozwalając Q6L e-tron osiągnąć poziom L2 wspomagania jazdy. Nowy system może na przykład dokładnie rozpoznać stan sygnalizacji świetlnej i odczytać informacje o odliczaniu, a także autonomicznie podejmować decyzje o działaniu systemu start-stop na skrzyżowaniach. W sumie Q6 L e-tron wykorzystuje dwa LiDAR-y, 13 kamer, pięć radarów milimetrowych i 12 radarów ultradźwiękowych.

Nowe SUV-y Audi sięgają po luksus przez duże L
Wszystkie modele rodziny Q6L e-tron standardowo wyposażono w otwierany panoramiczny dach i mechaniczną osłonę przeciwsłoneczną. Standardowo montuje się także podsufitkę z mikropolaru, imitującą w dotyku zamsz, 3-strefową klimatyzację czy 21’calowe felgi.
Z myślą o potrzebach chińskich klientów, siedzenia i oparcia wzmocniono miękką pianką. W porównaniu z wersją zagraniczną, przednia pianka jest o 18 mm grubsza, tylne poduszki są o 16 mm dłuższe, a kąt nachylenia tylnych siedzeń jest o 2° większy. Oprócz tego, że SUV korzysta z 20 głośników renomowanej marki systemów audio Bang & Olufsen (4 głośniki w zagłówkach dla kierowcy i pasażera z przodu), to wykorzystuje system redukcji hałasu Audi VNC działający w czasie rzeczywistym. Luksus i technologia są zatem na wyciągnięcie ręki.
Wspólnie z AISpeech opracowany inteligentny asystent głosowego przeznaczony jest wyłącznie dla chińskich użytkowników. Obsługuje takie funkcje jak wieloetapowe rozmowy i sterowanie samochodem za pomocą wzroku. To w efekcie stanowi nowy standard wrażeń z inteligentnego kokpitu luksusowej marki.
SUV-y oferowane w 7 kolorach i 3 wykończeniach wnętrza korzystają z platformy 800V, montowanego z tyłu pojedynczego silnika o mocy 205 kW (46 Nm) i napędu na tylne koła. Przyspieszenie do prędkości 100 km zajmuje 6,3 sekundy. Szybkie ładowanie (mocy do 270 kW ) pozwala uzupełnić zapas energii z 10% do 80% w 20 minut. W idealnych warunkach zasięg można zwiększyć o 294 km w ciągu 10 minut ładowania. Nowe samochody FAW-Audi oferują ten sam sportowy dźwięk co e-tron GT. Przyjemność z jazdy zagwarantuje jeszcze niezależne, pięciowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu oraz amortyzatory FSD z selektywną regulacją częstotliwości tłumienia.

Ile trzeba zapłacić za luksus Q6 L e-tron w Chinach?
Oficjalna sugerowana cena Q6L e-tron Sportback Extended Range wynosi 389 800 jenów. Oferta ograniczona czasowo obniża cenę do 368 800 jenów. Natomiast ograniczona czasowo cena Q6L Sportback e-tron First Launch Pilot Edition wynosi 398 800 jenów. Później oficjalna cena wyniesie orientacyjnie 419 800 jenów. Zasięg każdej z tych konfiguracji wynosi odpowiednio 765 i 716 kilometrów (CLTC). Objętość bagażnik wynosi zaś 511 litrów.
Wersja Q6L e-tron Long Range Edition kosztuje w ofercie ograniczonej czasowo 348 800 jenów. Oficjalna sugerowana cena to 369 800 jenów. Natomiast Q6L e-tron Pilot Edition na początek wymaga posiadania 378 800 jenów. Oficjalna sugerowana cena to 399 800 jenów. Zasięg obu konfiguracji wynosi odpowiednio 752 i 709 kilometrów a SUV dysponuje mocą 205 kW (460 Nm). Bagażnik ma tu większą objętość, bo 526 litrów.
Audi Q6L e-tron będzie rywalizować w Chinach z Teslą Model Y, Xiaomi YU7, Luxeed R7. NIO ES6. Każdy z nich jest imponujący. To trudny segment, bo z systemu Huawei korzystają także Avita 07. Marce pomimo tego, że zaimponowała nowymi SUV-ami, będzie ciężko zdobyć udziału w rynku w obliczu silnej krajowej konkurencji.

