Nowy SUV BYD przyjeżdża skompromitować rywali. Wydajny i tani w testach wypada lepiej niż drożsi rywale

Chiński BYD ma już nowego SUV-a w ofercie dla Europy. Atto 2 niedawno otrzymał pierwszy cennik, który stawia go poniżej wielu rywali. Sytuację europejskich rywali dodatkowo komplikuje fakt, że pod względem wydajności wypada lepiej od znacznie droższych modeli.

kompaktowy suv byd yuan up atto 2
Podaj dalej

Kompaktowy Atto 2 imponuje nie tylko konkurencyjną ceną

BYD pochwalił się pierwszym cennikiem swojego nowego Atto 2 zaledwie kilka dni temu. Jak pierwsi mogą go sobie kupić klienci marki w Wielkiej Brytanii. Tam ten kompaktowy SUV wypełnia lukę modelową pomiędzy Atto 3 i Dolphin’em. W Chinach oferowany jest pod nazwą Yuan UP. Wersja z zasięgiem 400 km na krajowym rynku zaczyna się od 54 000 zł.

BYD wyposażył go w najnowszą architekturę BYD e-Platform 3.0 specjalnie zaprojektowaną dla pojazdów elektrycznych oraz akumulator Blade, który ma za sobą próby wytrzymałościowe w rygorystycznych warunkach. Producent jest w branży akumulatorów najbardziej doświadczoną marką, więc oferuje produkt dysponujący jednym z najbezpieczniejszych akumulatorów.

Oczekuje się, że na rynku brytyjskim na Atto 2 trzeba będzie wydać mniej niż 30 000 funtów (150 000 zł). To kusząca propozycja jak na model o modnym nadwoziu o mocy 177 KM i z zasięgiem WLTP do 312 km. Na dodatek naszpikowany nowoczesnymi technologiami.

W związku z tym, że to model w pełni elektryczny Green NCAP przyjrzało się bliżej jego wydajności i doszło do zaskakujących wniosków. Na przykład, że nowy Atto 2 wypada lepiej, niż najnowsza Kia EV6, za którą trzeba zapłacić dużo więcej.

BYD Atto 2 EV SUV 2025
BYD Atto 2 foto: Green NCAP

Maksymalne pięć gwiazdek i imponujący wynik 96% SUV-a w testach Green NCAP

BYD Atto 2, najnowszy model chińskiej marki, ma być najtańszym elektrycznym kompaktowym SUV-em marki w Europie. To jednak nie oznacza, że jakościowo wypada gorzej od droższych rywali.

Model, który niezależni eksperci Green NCAP ocenili pod względem efektywności energetycznej i emisji gazów cieplarnianych Well-to-Wheel+ uzyskał maksymalną liczbę gwiazdek. Oceniający byli zaskoczeni ogólną wydajnością chińskiego modelu.

„Przy średnim wyniku 96% nowy BYD z łatwością zbiera wszystkie pięć zielonych gwiazdek” – czytamy w raporcie Green NCAP.

Testerzy podkreślili doskonałe wyniki Atto 2 w „teście w zimnym środowisku”, podczas którego standardowa pompa ciepła modelu poprawiła działanie układu klimatyzacji i umożliwiła szybsze nagrzewanie się kabiny pasażerskiej w porównaniu z innymi pojazdami ocenionymi przez Green NCAP.

Reasumując, specjaliści stwierdzają, że chiński kompaktowy SUV jest świetną opcją dla tych, którzy poszukują praktycznego samochodu do codziennego użytku. Na taki wniosek pozwoliła obserwacja stosunkowo dużego zużycia energii w teście autostradowym. Krótka podróż miejska przy pochmurnej pogodzie i średniej temperaturze otoczenia wynoszącej 18°C wymagała 11,5 kWh/100 km. Dostępna pojemność akumulatora pozwoliła Atto 2 na przejechanie 164 km w teście autostradowym i około 300 km w warunkach miejskich.

Zdobywając 9,3 punktu na 10 za efektywność energetyczną Atto 2 wypadł lepiej od modeli Kia EV6 i większego brata BYD Seal U. Te uzyskały odpowiednio 9 i 8,9 punktów.

SUV BYD oceniony przez Green NCAP
źródło: Green NCAP

Przeczytaj również