Do bestsellera w czołówce dołączył skrzydłowy
Od czasu przejęcia przez chiński koncern Geely, Volvo dostało nowego wiatru w żagle. Wysoką jakość doceniają klienci w Polsce, którzy w tym roku kupili już 11 171 nowych Volvo. Marka słynąca z bezpieczeństwa, komfortu i dbałości o środowisko od lat ma w Polsce najlepiej sprzedający się model w klasie premium. W tym roku trend się nie zmienił, bo Volvo XC60 jako jedyne w segmencie przebiło próg 4 tys. rejestracji (4 139 szt.) w 8 miesięcy.
Co ważne, w tej mocno rosnącej grupie klientów (auta klasy premium sprzedają się o 22,6 proc. lepiej niż przed rokiem) XC60 nie jest już osamotnione w czołówce. Bardzo dobrą sprzedaż notuje też XC40. Z liczbą 2 943 rejestracji zajmuje piąte miejsce, wyprzedzając wszystkie niemieckie SUV-y. Czołową trójkę sprzedaży uzupełnia flagowe Volvo XC90, które w tym miesiącu doczekało się premiery nowej wersji. Więcej o niej pisaliśmy tutaj.
Volvo sprzedało w Polsce więcej elektryków niż hybryd plug-in
Ciekawostką jest fakt, że 9,44 proc. całkowitej sprzedaży Volvo w Polsce stanowią, uwaga, samochody elektryczne. Od stycznia do sierpnia bateryjne elektryki szwedzkiej marki zarejestrowano u nas 1 054 razy. Tu drugi wynik w Polsce, w której lepsza jest tylko Tesla. Spora w tym zasługa debiutującego w tym roku Volvo EX30, czyli pierwszego, miejskiego SUV-a producenta z Goteborgu. Do ubiegłego miesiąca EX30 zarejestrowano 908 razy, co przełożyło się na trzecie miejsce w Polsce w rankingu modeli.
Warto zauważyć też, że Volvo sprzedaje w Polsce praktycznie tylko samochody zelektryfikowane. Z 11 171 rejestracji 8 879 szt. stanowiły miękkie hybrydy. Co ciekawe, marka sprzedała więcej elektryków (1 054) niż hybryd plug-in (946). Spośród PHEV-ów tego producenta, klienci w Polsce najczęściej sięgali po XC60 (444) i XC90 (341).