Volkswagen ulepszył Passata dla klientów w Chinach
Samochodowy gigant, który mierzy się finansowymi problemami w Europie, przygotował dla klientów w Chinach ulepszonego Volkswagena Passata. Samochód przeszedł metamorfozę i otrzymał nowe logo PRO. Zaprezentowany pierwszego dnia Salonu Samochodowego w Chengdu 30 sierpnia, oficjalnie wejdzie na rynek 10 września.
Jako dziewiąta generacja Passata, nowy samochód poddano kompleksowym ulepszeniom pod względem wyglądu, wnętrza i konfiguracji. Moc do ulepszonego Passata dostarczają silniki 1,5T/2,0T współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Jeśli chodzi o design i inteligencję, to Passat ma wszystko, by przykuć uwagę i napędzać klientów.
Producent oferuje dwa style projektowania nowego Passata PRO do wyboru
Nowyy Passat PRO w zależności od gustów klientów skorzysta z czarnych dodatków i będzie bardziej sportowy z wyglądu, albo będzie bardziej stonowany dla ceniących sobie bardziej biznesowy „look”.
Passat PRO Starlite Dragon Edition podkreśla swój sportowy charakter czarną osłoną chłodnicy i dynamicznym kształtem w obszarze świateł przeciwmgłowych. Druga Yaozun Edition Passata PRO korzysta z chromowanej listwy wykończeniowej. Dla obu wersji podświetlana osłona chłodnicy i logo VW to standardowe elementy.
Ponadto samochód otrzymuje pakiet sportowy Black Warrior o bardziej spersonalizowanym wyglądzie. Passat PRO otrzymuje przyciemnione lusterka, przyciemniony dach, pomalowane na czarno koła, poczerniałe logo i wnętrze z zamszu.
Oczywiście dla podkreślenia faktu, że Passat jest teraz „PRO”, wzięto pod uwagę także rozmiar nadwozia. W odróżnieniu od obecnego modelu, który bazuje na amerykańskiej wersji Passata (o nazwie kodowej B8), Passat Pro bazuje na europejskiej wersji Passata B9.
Jeśli chodzi o wymiary, to długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 5006/1850/1489 mm, a rozstaw osi wynosi 2871 mm. To czyni go większym o 30 mm od wersji europejskiej. Dla klientów w Chinach to kolejny plus pod względem atrakcyjności, bo cenią sobie duże przestrzenie i smukłe sylwetki.
Wnętrze pozostaje wielkim atutem Volkswagena
Jeśli chodzi o zmiany we wnętrzu Passata PRO w Chinach, to nadal przyciąga uwagę swoim projektem. Stanowi on połączenie 10,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników, 15-calowego ekranu centralnego sterowania 2K i 11,6-calowego ekranu systemu rozrywki dla pasażerów. Dodatkowa obecność wyświetlacza przeziernego W-HUD poprawiła nie tylko poczucie luksusu i komfortu, ale i poziomu technologii. Nowy samochód Volkswagena w Chinach otrzymał również „kieszonkowy” projekt przekładni. To pozwoliło na lepszy sposób zagospodarowania obszaru w tunelu środkowym.
Jeśli chodzi o siedzenia, to Volkswagen zastosował w nich wysokiej klasy miękkie skórzane fotele Cloud-Sense. Przednie i tylne siedzenia wyposażono w funkcje wentylacji/ogrzewania/masażu, co w samochodach marki Volkswagen jest nadal bardzo dużym atutem. Podsumowując, tym razem chińskie media zauważają, że nadchodzący Passat PRO został dobrze zaprojektowany od „podszewki”.
Passat PRO teraz w dwóch opcjach mechanicznych
Nie jest tajemnicą, że na tym azjatyckim wymagającym rynku Volkswagen mierzy się z potężną konkurencją. Środowisko rywalizacji wraz z rosnącą falą pojazdów napędzanych nową energią jest coraz bardziej złożone.
To dlatego Volkswagen włożył wiele wysiłku w inteligentną jazdę nowego Passata PRO również. Już na podstawowym poziomie wyposażenia oferuje 20 czujników, z czego 5 jest nowych oraz zmodernizowane oprogramowanie, dzięki które Passat PRO oferuje inteligentne wspomaganie jazdy IQ Pilot Intelligent Assisted Driving.
System wspomagania jazdy opracował zespół DJI w oparciu o ukierunkowany rozwój specjalnych warunków drogowych w Chinach. Samochód może osiągnąć poziom L2 ++ funkcji wspomagania kierowcy w zakresie prędkości od 0 do 130 km/h.
Ulepszony Passat PRO posiada również zaawansowany adaptacyjny tempomat, systemy utrzymywania pasa ruchu i inteligentnej zmiany pasa ruchu itp. Ponadto Passat PRO jest również wyposażony w menedżera parkowania IQ Drive, który obsługuje inteligentnego asystenta parkowania IPA i asystenta parkowania z pamięcią TPA+.
Jeśli chodzi o moc, podstawowa wersja modelu jest do wyboru teraz w dwóch opcjach. Klienci mogą wybrać silnik 1.5T lub 2.0T. Ich maksymalna moc wynosi odpowiednio 118 kW (160 KM) i 162 kW (220 KM), a układ przeniesienia napędu współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Model 2.0T przyspiesza do setki w 7,6 sekundy, przy łącznym zużyciu paliwa wynoszącym 6,87 l/100 km.
Nowy Volkswagen Passat PRO musi stawić czoła mocnych rywalom
Z jakimi konkurentami będzie musiał się zmierzyć nowy Passat PRO po wprowadzeniu na rynek w Chinach? W pierwszej kolejności pojawiają się jego starzy rywale tj. Magotan, Toyota Camry, Honda Accord, czy BYD Han.
W miarę jak granice cenowe między pojazdami zasilanymi wyłącznie paliwem, a pojazdami napędzanymi nowymi źródłami energii stopniowo się zacierają, klienci w Chinach kupując samochody kierują się ich wszechstronnością i wytrzymałością. Nowy Passat PRO musi więc mierzyć się także z Teslą Model 3.
Mocnym orężem w rywalizacji jest oczywiście cena. Aktualny orientacyjny koszt zakupu obecnego Passata wynosi 181 900–223 300 juanów, ale obowiązuje zniżka w wysokości około 75 000 juanów. Powodem tak dużego rabatu jest fakt zastąpienia go nowym modelem. Wiadomo, że po wprowadzeniu na rynek nowego Passata PRO SAIC-Volkswagen przyjmie strategię sprzedaży nowego modelu w tych samych widełkach, aby nadal mieć przewagę nad konkurencją.