Volvo musi ponownie rozważyć swoje plany elektryfikacji floty
Producent ze Szwecji wycofuje się ze swojej elektrycznej obietnicy. Zamiast tego chce poświęcić spore środki na rozwój hybryd. Wcześniej szwedzki producent zobowiązał się do ego, aby nie sprzedać ani jednego samochodu, który nie będzie elektryczny, po 2030 roku. To jednak może się zmienić.
Zapotrzebowanie na samochody elektryczne okazuje się być bardzo nierównomierne na całym świecie. Szczególnie widoczne problemy mają zachodnie marki w Chinach, niepewny jest także rynek amerykański. Dlatego też zespół kierowniczy Volvo zaczął zastanawiać się, czy hybrydy nie powinny stanowić swego rodzaju pomostu do elektromobilności.
Szwedzki producent jeszcze w 2021 roku, jako jeden z pierwszych, ogłosił swoje plany elektryfikacji całej floty. Ich cel był bardzo ambitny – zero sprzedanych samochodów, które nie będą elektryczne i to już po 2030 roku. Teraz jednak producent zastawia się, czy klienci oraz rynki na całym świecie są gotowi na taką obietnicę.
Silnik spalinowy nigdzie się nie wybiera
Oczywiście, Volvo wciąż jest gotowe spełnić swój cel, jakim ma być w pełni elektryczna flota samochodów. Ale reszta świata wydaje się nie być na to jeszcze gotowa. W niektórych miejscach infrastruktura nie rozwija się tak szybko, jak powinna. W innych przyszłość dotacji do samochodów elektrycznych pozostaje tajemnicą. Kolejnym problemem są nowe cła na samochody i komponenty z Chin.
Szwedzki producent ma jednak obecnie bardzo mocną ofertę hybryd typu plug-in. Volvo jest więc przygotowane na to, aby dać klientom to, czego chcą. Oto, co CEO firmy powiedział w swoim ostatnim wywiadzie z portalem Automotive News:
Dyrektor generalny Jim Rowan powiedział, że jest „entuzjastą i osobą wierzącą w napęd elektryczny”. Nazwał go technologią lepszą od silnika spalinowego. Dodał jednak, że „zajmie trochę czasu, aby wypełnić różne części świata w celu pełnej elektryfikacji. Hybrydy tworzą solidny most dla naszych klientów, którzy nie są gotowi przejść na pełną elektryfikację. Nasze hybrydy i łagodne hybrydy pozostają bardzo mocne i popularne wśród naszych klientów. A my będziemy nadal inwestować w te technologie.