Toyota GR Yaris rozchodzi się jak ciepłe bułeczki
Najnowsza generacja GR Yarisa zyskała m. in. nową wersję turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika. Jednostka generuje obecnie większą moc aż 280 koni mechanicznych i dysponuje większym momentem obrotowym 390 Nm. Toyota wyposażyła swojego hot hatcha także w nową, 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. Charakteryzuje się ona ultraszybkimi zmianami przełożeń. Do dyspozycji klientów jest także manualna skrzynia z sześcioma przełożeniami.
Samochód schodzi jak ciepłe bułeczki. Klienci, którzy najwcześniej dokonali rezerwacji swojego GR Yarisa, wkrótce otrzymają swoje samochody. Co ważne, klienci zainteresowani zakupem mogą wciąż zamówić ostatnie sztuki u dealerów.
Nowy GR Yaris kontynuuje sukcesy poprzednika
Hot hatch japońskiego producenta jest uważany za jeden z najbardziej udanych sportowych modeli w historii marki. Teraz przeszedł on szereg modyfikacji, aby jeszcze bardziej poprawić właściwości jezdne. Oprócz większej mocy producent udoskonalił jego podwozie, dostroił zawieszenie, tak, aby zapewniało doskonałą przyczepność nawet w ekstremalnych warunkach.
Toyota dostosowała też ustawienia sprężyn i wzmocniła przednie amortyzatory. Do podstawowego wyposażenia zostały włączone najważniejsze elementy pakietu Sport – dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza.
Wyraźne zmiany przeszło też wnętrze. W kabinie zmodyfikowano pozycję za kierownicą, by była jeszcze bardziej sportowa, a przed kierowcą jest zaprojektowany od nowa kokpit, który przypomina wyczynowe auta z rajdów czy wyścigów. Standardem w GR Yarisie są też cyfrowe zegary. O sportowy charakter GR Yarisa dbają 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele GR, dach wykonany z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP), aluminiowe nakładki na pedały i nakładki progowe, bezramkowe drzwi czy czerwone zaciski hamulców.