Od 12 marca tyle w Polsce zapłacimy za nową Toyotę GR Yaris. Rajdowe daily w cenie wyremontowanej kawalerki

We wtorek, 12 marca 2024 r. o godz. 11:00 w Polsce ruszy przedsprzedaż nowej wersji Toyoty GR Yaris. Cywilna rajdówka, jak opisuje się tego hot hatcha z napędem na 4 koła, w przypadku poprzednika okazała się sprzedażowym hitem. Polskie przedstawicielstwo musiało domawiać partię limitowaną na nasz rynek, ponieważ zapotrzebowanie przerosło wszelkie oczekiwania. Teraz oczekuje się podobnego zainteresowania.

Toyota GR Yaris 2024 / przód
Podaj dalej

Ile kosztuje Toyota GR Yaris 2024?

Ceny za nową Toyotę GR Yaris rozpoczynają się od 214 900 zł (oficjalny polski cennik znajdziesz tutaj). Tyle zapłacimy za bazową wersję Dynamic z białym lakierem i 6-biegową skrznią manualną. Odmiana z 8-stopniowym automatem Gazoo Racing Direct będzie kosztować minimum 225 900 zł. W konfiguratorze na cenę wpłynie m.in. wybór lakieru, felg czy wariant wykończenia tapicerki.

Toyota GR Yaris 2024 / przód
Ceny nowej Toyoty GR Yaris 2024 rozpoczynają się od 214 900 zł. // fot. Toyota

Najbogatsza wersja z pakietem VIP to dodatkowy wydatek 16 tys. zł. Zawiera m.in. 18-calowe kute felgi aluminiowe, podgrzewane fotele i kierownicę czy 8-głośnikowe system Premium Audio JBL. Oprócz tego pełny pakiet systemów bezpieczeństwa, czyli monitorowanie martwego pola w lusterkach (BSM), asystent bezpiecznego wysiadania (SEA) i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu auta (RCTA). Wybierając wersję z automatem zyskamy też funkcję awaryjnego hamowania (RCTAB) i wykrywania przeszkód (ICS).

Dostawy do klientów w Polsce oczekiwane są w drugiej połowie 2024 r.

Toyota GR Yaris 2024 / tył
Za wersję z nowym 8-stopniowym automatem trzeba będzie zapłacić minimum 225 900 zł. // fot. Toyota

Więcej mocy i frajdy

Najnowsza odmiana Toyoty GR Yaris była rozwijana w konsultacji z kierowcami rajdowymi i wyścigowymi. Ich doświadczenie z serii WRC czy WEC pozwoliło na ulepszenia, które poprawiają prowadzenie. To było niezbędne, bo trzycylindrowa jednostka 1,6 turbo dysponuje teraz jeszcze większą mocą. W szczytowym momencie silnik rozwija 280 KM oraz uzyskuje 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 8-stopniowy automat Gazoo Racing Direct umożliwia jeszcze szybszą zmianę przełożeń.

Toyota GR Yaris 2024 / bok
Toyota GR Yaris zyskała na mocy, momencie obrotowym oraz wyposażeniu. // fot. Toyota

Zmieniono też charakterystykę zawieszenia poprzez nowe ustawienia sprężyn i wzmocnione przednie amortyzatory. Dla większej niezawodności już w standardzie otrzymamy elementy z dotychczasowego pakietu Sport. Są to m.in. dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza. Lepsze prowadzenie będzie odczuwalne za sprawą korekt w podwoziu.

Doznania w sportowej zabawie zwiększają dyferencjały Torsen LSD (tzw. szpery). Na wydajność wpływa też lekki dach z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP) i tylny spojler. Wersja z automatem ma też manetki przy kierownicy do ręcznej zmiany przełożeń.

Toyota GR Yaris 2024 / wnętrze
Tegoroczna odmiana GR Yarisa ma przeprojektowaną deskę rozdzielczą. // fot. Toyota

Użytkownicy powinni też docenić nową pozycję za kierownicą i przeprojektowaną deskę rozdzielczą. Znajdziemy na niej 12,3-calowe cyfrowe zegary czy system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dodatkowym. Znajdziemy tam oczywiście wsparcie dla Apple CarPlay i Android Auto oraz 4-letni pakiet transmisji danych. W standardzie mamy też kamerę cofanie czy dwustrefową klimatyzację automatyczną.

Przeczytaj również