Hyundai wykorzystuje lukę w kluczowym segmencie
Jako marka globalna Hyundai doskonale zdaje sobie sprawę, że każdy rynek ma swoją specyfikę. Podobnie wygląda kwestia potrzeb kierowców na rynkach takich jak Ameryka Północna, Europa czy Azja, które nie są dokładnie takie same.
Fakt bycia firmą działającą na tak wielu rynkach pozwala także na dostrzec lukę produktową na Starym Kontynencie. Właśnie dlatego Hyundai wprowadza na nasz rynek Instera, który kosztuje poza Europą jedynie 9000 euro i jeździ na niektórych rynkach azjatyckich od 2021. Jeśli spojrzeć na zdjęcia modelu Casper Hyundaia dostrzeżemy uderzające podobieństwo do Instera. Zmieniona marketingowa nazwa ma mu pomóc stać się jedną z najciekawszych opcji na mini SUV-a do miasta.
Hyundai twierdzi, że jego elektryczny Inster „wyznaczy nowe standardy pod względem zasięgu, technologii i funkcji bezpieczeństwa, na nowo definiując, czego kupujący mogą oczekiwać od pojazdu tej klasy ”.
Potwierdza to oferta przygotowana na polski rynek uwzględniająca zaawansowane systemy wsparcia kierowcy i funkcje bezpieczeństwa. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. kamery 360 stopni ułatwiające manewrowanie, funkcję monitorowania martwego pola, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, asystentów zapobiegania kolizjom czołowym i podczas cofania.
Nowy model w typie SUV-a pojawił się z zapowiedzią cennika
Koreański producent podjął pierwsze działania, jakim jest pokazanie w ofercie na polski i europejski rynek nadchodzącego miejskiego mini SUV-a. Takie posunięcie oznacza, że stawia na elektryczny samochód miejski w Europie, który będzie rywalizował z elektrycznym Fiat 500, nowym Renault 5 czy nowy elektrycznym Citroën C.
W momencie pisania artykułu jeszcze nie wiemy, jaka będzie cena za ten model o małych gabarytach, poniżej 4 m. Wiadomo, że trafi na rodzimy rynek jeszcze w tym roku, a potem pojawi się w Polsce. Na pewno nie będzie kosztował 9000 € tak jak na rodzimym rynku. Powodem jest m.in. konieczność zatwierdzenia modelu na rynek Europejski.
Wszystko jednak wskazuje na to, że najprostsza wersja Instera otrzyma cenę wywoławczą mieszczącą się w przedziale od 20 000 do 25 000 euro. W rezultacie po rządowych dopłatach można go będzie sobie kupić nawet za ok. 81 000 zł.
Wiadomo, że Hyundai Inster pojawi się w dwóch wersjach mocy: 97 KM i 115 KM. Dostępne są także dwie opcje wielkości akumulatora: 42 kWh i 49 kWh. Jeśli chodzi o autonomię, to wyniesie ona od 300 do 355 km. Za pomocą stacji ładowania DC o mocy 120 kW będzie go można naładować od 30-80% w czasie 30 minut.
Ta wartość jest wystarczająca, aby model w typie SUV-poruszał się, prawie wyłącznie w środowisku miejskim. Koreańska marka jest referencyjną w Polsce, bo ma bogatą ofertę i w atrakcyjnych cenach. Konkurenci, którzy także przymierzają się do tanich pojazdów miejskich EV już wiedzą, że mają mocnego rywala.