Xiaomi SU7 z akumulatorami różnych producentów
Dzisiaj Xiaomi SU7 po raz kolejny pojawiło się w zapowiedzi nowego samochodu chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Informatyki. W informacjach na temat kół, aktywnych spojlerów i akumulatorów zaszły pewne zmiany.
Xiaomi SU7, które pojawiło się w zapowiedzi z 13 marca 2023 r., to nowy model: BJ7000MBEVR3. Samochód ten również występuje w wersji z napędem na tylne koła, wyposażony w akumulatory CATL. Samochód ma także 20-calowe felgi, a z tyłu można opcjonalnie zamontować aktywny tylny spojler. Ponadto w katalogu zmian partii 381 dodano wersję z napędem na cztery koła modelu BJ7000MBEVA1 bez tylnego spojlera.
Zmiany zaszły także w danych dotyczących prędkości maksymalnej pojazdu i wynoszą one odpowiednio 265 km/h lub 240 km/h. W związku z tym należy oczekiwać dwóch różnych wersji do wyboru. Wersja BJ7000MBEVR2 z napędem na tylne koła wyposażona w akumulator Fudi, również uwzględnia aktywny tylney spojler jako opcję. Ponadto wzór 20-calych felg jest identyczny z nowo zadeklarowaną wersją BJ7000MBEVR3 z napędem na tylne koła.
Krótko mówiąc, jak pokazano w tabeli opublikowanej przez Autohome, Xiaomi Auto zadeklarowało obecnie łącznie trzy modele SU7. Wśród nich są dwie wersje z napędem na tylną oś, wyposażone w akumulatory różnych producentów, ale według pozostałych informacji są one w zasadzie takie same (z niewielkimi różnicami w wadze).
Wersja Xiaomi SU7 z napędem na tylne koła dostępna będzie z kołami 19-calowymi i 20-calowymi. Ta napędem na cztery koła uwzględnia również 21-calowe koła. Jeśli chodzi o tylny spojler z tyłu samochodu, jak wynika z ostatecznych informacji, wersja z napędem na dwa koła będzie opcjonalna, a wersja z napędem na cztery koła będzie także z wersją bez tylnego spojlera.
Zapisy na jazdy próbne możliwe już od 25 marca
Xiaomi SU7 zostanie oficjalnie wydany klientom 28 marca. Od 25 marca będzie możliwe rezerwowanie jazdy próbnej. Kilka dni temu Lei Jun opublikował wiadomość, że liczba osób, które zarezerwowały wizytę w sklepie, wzrosła o ponad 100 000 osób w ciągu jednego dnia.
Nic dziwnego, bo Xiaomi SU7 to najbardziej pożądane sportowe elektryczne coupe. Dostępne na razie w trzech oficjalnych kolorach i inteligentnym układem napędowym obsługuje ponad 30 funkcji sterowania samochodem.
Jak przystało na giganta smartfonów, SU7 obsługuje połączenie pięciu ekranów. Jego ekosystem aplikacji obejmuje główne aplikacje samochodowe, aplikacje na tablety i aplikacje na telefony komórkowe. Obsługuje CarPlay i Airplay oraz obsługuje Apple iPad w samochodzie.
Dwusilnikowa wersja Xiaomi SU7 ma maksymalną moc 673 KM i maksymalny moment obrotowy 838 Nm. To pozwalaj jej przyspieszać do setki w czasie 2,78 s. Jest wyposażona w trójskładnikowy akumulator CATL o pojemności 101 kWh i zasięgu przelotowym CLTC 800 km. Wersja jednosilnikowa ma maksymalną moc 299 KM i przyspiesza do setki w czasie 5,28 sekundy. Wyposażona w akumulator Fudi o pojemności 73,6 kWh (w tym zastosowaniu dodano akumulatory CATL) ma zasięg CLTC 668 km.
Układ hamulcowy SU7 wyposażono w czterotłoczkowe zaciski Brembo współpracujące z Bosch DPB + Bosch ESP 10.0. Droga hamowania przy prędkości 100-0 km/h wynosi minimum 33,3 metra.
Chiński gigant smartfonów Xiaomi zamierza dołączyć do ważnych graczy na rynku samochodów elektrycznych (EV). Sporo zainwestował w swój pierwszy projekt, dlatego ma nadzieję na udany debiut. Ceny to jednak nadal pilnie strzeżona tajemnica. Na jej ujawnienie przyjdzie nam poczekać do 28 marca.