Kto poprowadzi hybrydowe Fordy Puma Rally1?
Zgłoszenia do Rajdu Monte Carlo można wysyłać jeszcze tylko dziś. Do ostatniego dnia deadline’u z ogłoszeniem kierowców na sezon 2024 czekał M-Sport Ford World Rally Team. Ekipa z Dovenby po utracie Otta Tanaka (wrócił do Hyundaia) wystąpi w przyszłym roku z młodym składem. Zgodnie z medialnymi przeciekami, pełny program zaliczą załogi Adrien Fourmaux / Alex Coria oraz Gregoire Munster / Louis Louka.
Obaj kierowcy nigdy nie mieli okazji zaliczyć pełnego sezonu w czołowej kategorii WRC. 28-letni Adrien Fourmaux (4 wygrane oesy w generalce) miał na to szansę w 2022 r., ale po serii rozczarowujących występów nie pojechał na wieńczący sezon Rajd Japonii. W niedawno zakończonym sezonie dostał auto Rally1… tylko na Japonię zastępując Pierre-Louisa Loubeta, który w 2023 r. zaprezentował się podobnie jak Fourmaux przed rokiem. Francuz spędził banicję pracując nad rozwojem Forda Fiesty Rally2 oraz zdobywając mistrzostwo Wielkiej Brytanii.
Gregoire Munster (24 l.) to syn znanego belgijskiego kierowcy Bernarda Munstera. W samochodzie Rally1 wystąpił do tej pory dwukrotnie w Rajdach Chile oraz Europy Centralnej. Było to możliwe za sprawą wsparcia finansowego od greckiego miliardera Jourdana Serderidisa. Miejsce na sezon 2024 także należy przypisywać wkładowi finansowemu. Kierowca z Luksemburga nie zdążył nigdy pokazać wybitnej formy w aucie Rally2, choć ma na koncie kilka wygranych oesów w WRC2, a nawet wygraną rundę WRC2 Challenger (Rajd Akropolu).
8 hybryd na inaugurację WRC 2024
Choć listę zgłoszeń na Rajd Monte Carlo poznamy dopiero w styczniu, to już teraz można łatwo wytypować obsadę kierowców w autach Rally1. Oprócz dwóch Fordów Puma Hybrid Rally1 na starcie zobaczymy trzy Toyoty GR Yaris Rally1 oraz trzy Hyundaie i20 N Rally1. Zespoły fabryczne azjatyckich marek nie ujawniły jeszcze składu na tę imprezę, ale te wydają się oczywiste.
Toyota wystawi GR Yarisy dla kierowców z pełnym programem, czyli dla Elfyna Evansa (obecnie kontuzjowany), a także dla Takamoto Katsuty. Naturalnym wyborem jest także podstawienie egzemplarza dla Sebastiena Ogiera. Będzie to szansa na rekordowy, 10 triumf w Rajdzie Monte Carlo i to z bazą w jego rodzinnym Gap. Mistrz świata, Kalle Rovanpera zamierza zacząć niepełny program dopiero od drugiej rundy w Szwecji.
Z kolei Hyundai wystawi i20-tki dla dwóch podstawowych kierowców, czyli Thierry’ego Neuville’a oraz Otta Tanaka. W sezonie 2024 trzecim samochodem będą dzielić się Esapekka Lappi, Dani Sordo oraz Andreas Mikkelsen. Ten pierwszy ma być wystawiany w szybkich rajdach na luźnej nawierzchni jak Szwecja, Polska czy Finlandia. Dla Hiszpana przewidziano wolniejsze rajdy przeprawowe typu Safari czy Akropol. Mikkelsen ma w teorii jeździć w imprezach asfaltowych, więc to prawdopodobnie Norweg znajdzie się w obsadzie koreańskiej marki na najstarszy rajd świata.