Toyota bZ4X zasili flotę operatora taksówek
Toyota bZ4X trafiła do sprzedaży w Europie w 2022 roku. To model z bezemisyjnym napędem elektrycznym. Zaprojektowany w architekturze eTNGA, opracowanej specjalnie z myślą o zelektryfikowanych pojazdach. Toyota zawiera współpracę strategiczną z firmą G7, która ma na celu zwiększenie do 30 proc. udziału bateryjnych aut elektrycznych we flocie taksówek. W ramach umowy producent ma dostarczyć do 2030 roku łącznie 2500 elektryków. Do roku 2025 dostarczy natomiast 500 sztuk wspomnianego wcześniej egzemplarza bZ4X.
„Chcemy być kluczowym graczem w niskoemisyjnej mobilności miejskiej, dlatego cieszymy się możliwością współpracy z G7” – powiedział Frank Marotte, Prezes i Dyrektor Generalny Toyota France.
Samochód dostępny jest z napędem na przednią oś lub w wersji z napędem na wszystkie koła, która charakteryzuje się możliwościami terenowymi.
Toyota bZ4X – co model ma do zaoferowania potencjalnym klientom?
Na tym etapie warto wspomnieć o samych wersjach auta:
- bZ4X FWD – to wersja z napędem na przednie koła. Wyposażona w elektryczny silnik o mocy 204 KM i 265 Nm momentu obrotowego, który zamontowany jest z przodu pojazdu. Dzięki temu auto osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,5 sekundy, a jego maksymalna prędkość sięga 160 km/h.
- bZ4X AWD – to model o mocy 218 KM z dwoma silnikami elektrycznymi. Każdy z nich o mocy 109 KM, umieszczony zarówno z przodu jak i z tyłu. Maksymalny moment obrotowy wynosi tu 336 Nm, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 6,9 sekundy. Komputer steruje pracą obu silników, by ograniczyć zużycie energii i dopasować rozkład mocy między osiami do warunków panujących na drodze.
Toyota bZ4X jest wyposażona w baterię o pojemności 71,4 kWH brutto, którą można naładować do 89 proc. pojemności w około 30 minut. Sprawia to, że samochód jest gotowy do podróży w stosunkowo szybkim czasie. W warunkach cyklu mieszanego WLTP, bz4X może osiągnąć zasięg do 516 km na jednym ładowaniu. Bateria trakcyjna znajdująca się w modelu została objęta gwarancją fabryczną na okres 8 lat lub przebieg 160 00 km.
Rozstaw osi na poziomie 2850 mm jest dokładnie taki sam jak w 7-osobowym Highlanderze. To ten konkretny czynnik przyczynia się do wyjątkowej przestrzenności wnętrza i pojemności bagażnika bZ4X. Pasażerowie mogą czuć pełen komfort dzięki przestrzeni na nogi, która porównywalna jest z autami o segment większymi. Takie warunki zapewniają pełny komfort pasażerom taksówek i spełniają wszelkie oczekiwania kierowców.
Początek historii obu firm zaczyna się o wiele wcześniej
Toyota przez ostatnie 15 lat aktywnie wspiera firmę G7 w stopniowym przejściu na zelektryfikowane układy napędowe. Obecnie większość pojazdów należących do tego popularnego przewoźnika to hybrydowe modele Toyota i Lexus. Firma G7 może już dzisiaj pochwalić się największą flotą hybrydowych i elektrycznych taksówek w Europie. Stanowi to 70 proc. wszystkich pojazdów dostępnych w ich usługach.
„G7 to pionier ekologicznego ruchu w sektorze taksówek. Jesteśmy zachwyceni zaangażowaniem Toyoty, która wspiera nas w kreowaniu świata bardziej zrównoważonej mobilności. Cieszymy się, że możemy wzmocnić nasze relacje wykorzystując nowe pojazdy marki” – dodał Nicolas Rousselet, Prezes i Dyrektor Generalny G7.