Toyota z kolejnym powodem do dumy
Japoński motoryzacyjny gigant od 2020 roku jest liderem na polskim rynku samochodów osobowych, z każdym miesiącem konsekwentnie umacnia swoją pozycję. W bieżącym roku blisko co piąte nowe auto, które wyjeżdża na drogi jest japońskiej marki. W pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku zarejestrowano łącznie 75 658 egzemplarzy Toyoty, co stanowi wzrost o 25 proc. Dla porównania z zeszłym rokiem, jest to wynik lepszy o prawie 2 000 sztuk.
W samym październiku klienci zarejestrowali 8 540 Toyot (co stanowi wzrost o 63 proc.), czyli ponad dwa razy tyle, ile producent z drugiego miejsca. To tylko utwierdza w przekonaniu, o wysokiej i stabilnej formie koncernu. Marka cieszy się ogromnym zainteresowanie zarówno wśród osób prywatnych, jak i firm. To żywy dowód na to, że każdy może znaleźć coś dla siebie w asortymencie Toyoty.
W zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych modeli bieżącego roku w Polsce po dziesięciu miesiącach jest aż pięć aut Toyoty. Na pierwszym miejscu spoczywa Corolla, która deklasuje konkurentów z wynikiem 21 216 zarejestrowanych pojazdów. W porównaniu do 2022 roku mówimy tu o podwyżce 21 proc. W samym październiku z salonów odebrano 2 869 egzemplarzy Corolli.
Jak sytuacja wyglądała z pozostałymi miejscami?
- 3 miejsce – przypadło Yarisowi ze sprzedanymi 12 034 egzemplarzami
- 4 miejsce – przypadło Yarisowi Cross ze sprzedanymi 11 013 egzemplarzami
- 6 miejsce – przypadło Toyocie C-HR ze sprzedanymi 8 698 egzemplarzami
- 9 miejsce – przypadło RAV4 ze sprzedanymi 6 920 egzemplarzami
Toyota może się pochwalić tym, że jej samochody są liderami w swoich segmentach. Wśród najmniejszych aut na samym czele znajduje się Aygo X z 32,8 proc. udziałem i 2 774 sprzedanymi egzemplarzami. W segmencie samochodów miejskich na pierwszej pozycji znajduje się Yaris z 28,2 proc. udziałem, a Yaris Cross jest najpopularniejszym B-SUV-em z 23,1 proc. udziałem. Liderem wśród aut kompaktowych jest model Corolla, która posiada 28,2 proc. udział, zaś w segmencie C-SUV-ów króluje Toyota C-HR z 13,8 proc. udziałem.
Ostatni miesiąc był bardzo owocny dla marki
W ubiegłym miesiącu Toyota odnotowała duże wzrosty zainteresowania klientów konkretnymi modelami.
W październiku najwięcej ze wszystkich aut segmentu E sprzedały się modele Camry w liczbie 487 egzemplarzy. Jest to naprawdę udany wynik dla tego eleganckiego sedana z napędem hybrydowym, ponieważ od początku 2023 roku zarejestrowano już 3 055 Toyot Camry.
Pozycja Toyoty Professional staje się coraz mocniejsza na rynku samochodów dostawczych. Od początku roku zarejestrowano 5 738 egzemplarzy użytkowych Toyot, co przekłada się na wynik o 52 proc. lepszy niż ten ubiegłoroczny. Jedynie w zeszłym miesiącu klienci odebrali z salonów aż 532 pojazdy, co stanowi 58 proc. wzrost. Po upływie dziesięciu miesięcy Toyota Professional ma 10,9 proc. udziału w tej części rynku, co jest zdecydowanie lepszym wynikiem od zeszłego roku.
Dobrymi wynikami może poszczycić się także model PROACE CITY, który nieprzerwanie od 2021 dominuje w segmencie CDV. W październiku zarejestrowano 207 jego egzemplarzy, a od początku roku już 3 140.
Wśród pick-upów natomiast najczęściej wybranym autem jest Hilux. W pierwszych dziesięciu miesiącach zarejestrowano 1 353 egzemplarzy tego modelu, a w październiku przybyło na drogach 190 Hiluxów.