Nowy Opel Corsa fascynuje systemami wspomagania
To niesamowite, że marka wprowadza tak wiele zaawansowanych technologii, do których przyzwyczajeni są raczej konsumenci pojazdów droższych z wyższych segmentów. Adaptacyjne, nieoślepiające reflektory matrycowe Intelli-Lux LED – zostały wprowadzone przez markę w 2019 roku do segmentu małych samochodów. Obecnie uległy one zmianom, które doprowadziły do tego, iż są one lepsze i bardziej precyzyjne od poprzednich wersji. Wszystko za sprawą 14 elementom LED rozmieszczonych po 7 w każdym reflektorze. Wprowadzenie systemów wspomagania korzystających z kamer i radarów zapewnia bezpieczniejszą jazdę za kółkiem.
W momencie opuszczenia obszaru zabudowanego, reflektory matrycowe w aucie automatycznie przełączają się w tryb świateł drogowych. Elementami LED sterują przednie kamery o wysokiej rozdzielczości. Dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej do ruchu drogowego i otoczenia.
Zaawansowane systemy wspomagania. Jak dokładnie działają?
W pierwszej kolejności warto byłoby tu wspomnieć o rozszerzonym systemie rozpoznawania znaków drogowych. Zbiera on informacje ze znaków ograniczenia prędkości, a także innych znaków. Te następnie są wyświetlane w centrum informacyjnym kierowcy. Dodatkową wygodą jest tu system utrzymania pojazdu w pasie ruch, który w połączeniu z tempomatem adaptacyjnym precyzyjnie utrzymuje auto na środku pasa ruchu.
Do tego mamy tu również system ostrzegania o obecności pojazdu w martwym polu. Korzysta on z zamontowanych na przednim i tylnym zderzaku czujników ultradźwiękowych. W sytuacjach nagłych, niebezpiecznych powiadamia on kierującego o obecności ruchomych obiektów w martwych polach po obu stronach oraz z tyłu samochodu. Co więcej, w odpowiednim lusterku (bocznym) zapala się symbol ostrzegawczy.
Nowa Corsa oferuje oparty na kamerze i radarze automatyczny system, ostrzegający przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i systemem wykrywania pieszych. Oparty na kamerze układ, działa przy prędkościach od 5 do maksymalnie 85 km/h. Działa to mniej więcej tak, że w momencie zbyt szybkiego zbliżenia się do poprzedzającego pojazdu lub pieszego, system emituje sygnał ostrzegawczy. Ten następnie wyświetla komunikat w centrum informacyjnym kierowcy. To jednak nie wszystko, gdyż w przypadku wysokiego ryzyka wystąpienia kolizji układ hamulcowy jest gotowy do interwencji. Jeśli zajdzie taka konieczność, uruchomi się hamowanie awaryjne pozwalające uniknąć zderzenia. Przy wyższych prędkościach minimalizuje skutki potencjalnej kolizji.
Corsa pomaga także przy parkowaniu
Grzechem byłoby na sam koniec nie wspomnieć o systemie wykrywania zmęczenia osoby siedzącej za kółkiem. Monitoruje on zachowanie kierowcy w czasie trwania podróży i ostrzega go za pomocą sygnałów dźwiękowych oraz wizualnych na trzech poziomach, przypominając mu o konieczności zrobienia sobie przerwy. Poziom wykrywania zmęczenia jest wyświetlany na pasku cyfrowego zestawu wskaźników.
Corsa pomaga również wjeżdżać i wyjeżdżać kierowcom z miejsc parkingowych. W celu zapewnienia komfortu wykorzystuje przy tym:
- Czujniki parkowania, mierzące odległość pomiędzy samochodem a potencjalnymi przeszkodami z tyłu. O niebezpieczeństwie informują kierowców przy pomocy sygnałów dźwiękowych i wskazań na wyświetlaczu.
- Flank Guard, który ostrzega za pomocą sygnałów dźwiękowych i wskazań na wyświetlaczu przed obiektami.
- Panoramiczną kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości.