Duże praktycznie i niezawodne kombi
Pomimo swojej praktyczności i słynnej niezawodności, Toyota Corolla w wersji kombi szybko traci na wartości. Jeśli poprzedni właściciel dobrze traktował ten samochód, można go wybierać tak naprawdę w ciemno. Nawet, jeśli pojawią się jakieś usterki, ich naprawienie jest łatwe i tanie.
W 2018 roku Japończycy przedstawili dwunastą generację hitowej Corolli, najlepiej sprzedającego się samochodu na świecie. Dostępna jest jako sedan, hatchback i kombi. Ponadto, klienci mogą sięgać także po wersję Cross, która ma nieco więcej z SUV-a. SAmochód jest oferowany także w Chinach jako Frontlander.
Skoncentrujmy się jednak na wersji kombi, oficjalnie zwanej Touring Sports. Jej cena w salonach rozpoczyna się od ok. 133 000 złotych. To więcej niż Skoda Octavia z 1,5-litrowym silnikiem o mocy 150 KM. Japończycy postawili jednak na hybrydę 1.8 o mocy 140 KM. Oprócz tego klienci mogą również zdecydować się na zelektryfikowany dwulitrowy silnik, z którym moc wyjściowa wzrasta do 196 koni mechanicznych. Jednak w tym momencie nie możesz już pozostać z podstawowym wyposażeniem Active, ale musisz zapłacić 153 000 zł za poziom Comfort.
Duży spadek wartości
Gdy jednak udasz się na rynek aut używanych, możesz cieszyć się z Corolli za dużo mniejsze pieniądze. Ceny starszych lub bardziej używanych samochodów – wciąż obecnej generacji – zaczynają się od 55 000 zł. Ale jeśli chcesz wyższych osiągów, musisz dopłacić około 18 000 zł. W przypadku dwuletniego samochodu z maksymalnie 50 000 km na liczniku cena wzrośnie do niecałych 100 000 zł.
Dlaczego Corolla tak słabo trzyma swoją cenę? Na pewno nie z powodu zawodności. Japończycy, nawet jeśli nie zajmą pierwszego miejsca w rankingach niezawodności, zajmą drugie. A złoto trafi do oddziału lexusa. To imponująca reputacja, jednak trzeba uważać na historię samochodu. Jeśli był firmowym kombi, musisz zwrócić uwagę na rysy na karoserii, kołach i we wnętrzu. Warto również sprawdzić ewentualne plamy na tapicerce lub podartej wykładzinie w bagażniku.
Problemy łatwe do usunięcia
Ponadto, kombi ma na swoim koncie tylko trzy wady, którym trzeba się przyjrzeć. I żadna z nich nie dyskwalifikuje samochodu, bo to tak naprawdę drobiazgi. Pierwszym z nich jest wadliwy moduł połączeń alarmowych eCall. W takim przypadku wystarczy nowe oprogramowanie. Luźny pedał hamulca można rozwiązać jeszcze łatwiej – wystarczy dokręcić odpowiednią śrubę. Jeśli jednak wybrana przez Ciebie Corolla ma uszkodzoną wysokociśnieniową pompę paliwową, już teraz należy udać się do serwisu i poprosić o wymianę. To jednak tylko małe poświęcenie, po którym powinieneś mieć spokój.
Wyjątkową niezawodność potwierdzają także niemieccy dziennikarze. Sprawdzili oni model z 2020 roku, którego właściciel przejechał zaledwie 16 849 kilometrów. Auto miało bogate wyposażenie i wyższe osiągi. Samochód był wystawiony za jedyne 110 000 zł, więc i tutaj spadek wartości jest znaczny.