Chińska Skoda Superb? Wygląda dobrze!
O ile jeszcze do niedawna Chińczycy chcieli walczyć tylko elektrycznymi SUV-ami, to sytuacja ta będzie się zmieniać. Po oczyszczeniu rosyjskiego rynku z konkurencji pojawiają się również modele o bardziej tradycyjnym wyglądzie.
Chiński producent Chery zapowiedział już, że będzie sprzedawał w Europie rywala dla samochodu Skoda Octavia. To model mocno ugruntowany na rodzimym rynku, jednak przewyższa w Chinach sprzedażą Octavię w stosunku 7:1. Chińczycy nie spieszyli się z ekspansją na zagraniczne rynki, ponieważ obawiali się konserwatywnej klienteli o bardziej tradycyjnych zacięciach.
Kiedy jednak antyrosyjskie sankcje uniemożliwiły Skodzie m. in. sprzedaż samochodów w Rosji, Chińczycy wyczuli szansę. Udali się do Europy – a w przyszłości nie tylko do Rosji – z innymi modelami.
Duży i mały sedan w Europie
Szef rosyjskiego dealera Chery ogłosił, że w końcu przyjedzie do tego kraju z dwoma sedanami. Oprócz wspomnianego wyżej Arrizo 5, producent będzie sprzedawał także większe Arrizo 8. To świeży produkt, którego sprzedaż nie ruszyła jeszcze nawet w Chinach.
To duży samochód o długości 4780 mm, szerokości 1843 mm, wysokości 1469 mm i rozstawie osi 2790 mm. Jest więc to konkurencja dla Superba, choć Skoda to bardziej liftback, a Arrizo 8 klasyczny sedan. W pewnym stopniu przypomina również Toyotę Camry, innego dużego konkurenta w tej samej klasie.
Mocna benzyna pod maską
Samochód będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych. Początkowo dostępna będzie benzyna z doładowaniem o mocy 197 KM i momencie 290 Nm. Nie są to złe liczby, choć pozostałe silniki znajdują się na dwóch przeciwległych krańcach. Będzie też benzyna 1.5 turbo o mocy 156 KM oraz 2-litrowy silnik o mocy 254 KM. W standardzie znajdzie się 7-biegowy automat i napęd na przednie koła.
We wnętrzu znajdziemy dwa 12,3-calowe wyświetlacze, drewniane dekory i skórzaną tapicerka. Jest to auto przeznaczone dla nieco bardziej wymagającej klienteli. Choć sprzedaż ma ruszyć dopiero w trzecim kwartale tego roku, podstawowa cena powinna wystartować poniżej 140 tys. chińskich juanów, czyli ok. 90 tys. zł. To o około 70 tys. zł mniej, niż musimy zapłacić w salonie Skoda za nowego Superba. Będzie hitem? Bylibyśmy zaskoczeni, gdyby tak się nie stało.