Zupełnie nowa Skoda Fabia
Skoda Fabia Monte Carlo 2022 otrzyma flagowy poziom wyposażenia. Będzie on służył jako topowy model i pojawi się w sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.
Zamieszczone przez producenta szkice pokazują subkompaktowego hatchbacka o dwukołowym wyglądzie, łączącym głównie czerwone nadwozie z czarnym dachem. Nakładki na lusterka boczne również mają ciemny wygląd, podobnie jak chłodnica i słupek A. Odnosimy wrażenie, że Skoda Fabia Monte Carlo ma przyciemnione przednie i tylne światła, które dobrze wpasowują się w całość stylistyki.
Inne widoczne poprawki obejmują duże koła, prawdopodobnie mierzące 18 cali. Skoda oferuje już ten rozmiar dla „biedniejszych” Fabii, a koła w rozmiarze 19” mogłyby być już za duże. W kabinie utrzymany jest czerwony i czarny motyw, a na ekranie dotykowym znajdziemy dedykowaną grafikę Monte Carlo. Jest też sztuczne włókno węglowe i sportowe fotele. Dźwignia zmiany biegów to 6-stopniowy manual, więc pod maską znajdzie się 3-cylindrowy silnik 1.0 TSI. Ale nie tylko.
Silnik 1.5 TSI da radę
Z całą pewnością dostępna będzie też bardziej masywna 4-cylindrowa jednostka 1.5 TSI, jako że Monte Carlo ma być wersją „RS lite”. Poza ulepszeniami wizualnymi, Skoda mogła pomajstrować przy zawieszeniu, aby nieco przybliżyć Fabię do drogi. Podobnie jak Rapid i Kamiq w wersji Monte Carlo, odpowiednik Fabii powinien mieć bardzo bogatą listę wyposażenia standardowego.
Skoda Fabia najnowszej generacji jest już znacznie droższa niż jej poprzedniczka i nie musimy dodawać, że Monte Carlo będzie wyróżniać się dużo wyższą ceną.