Fabryczny kierowca Skody będzie musiał spełnić swój obywatelski obowiązek, ale nie zakłóci to jego startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Na wyznaczone rundy ma otrzymywać przepustki. Wiele mówi się o tym, że kierowca z Jyvaskyli już od sezonu 2020 mógłby przenieść się do Toyoty i rozpocząć starty Yarisem WRC. Podobno szef rajdowej ekipy z Puupoli, Tommi Makinen jest zwolennikiem takiego rozwiązania.
Ostatnio akcje Rovanpery zostały nieco zachwiane serią nie ukończonych rajdów. Po wygranej w kategorii WRC 2 Pro podczas Rajdu Chile, 18-latek znów zaczął być przekonujący. Jednak walka o fotel w Toyocie może być bardzo zacięta.
Z młodych kierowców kandydatem będzie junior marki, Takamoto Katsuta (26 l.). Jednak być może Makinen przekona Akio Toyodę, że Japończyk wciąż nie jest gotowy na ten krok, choć w Chile wygrał rundę WRC 2.
W 2019 r. kończą się umowy wszystkich fabrycznych kierowców Toyota Gazoo Racing World Rally Team. Pewniakiem do pozostania jest tylko Ott Tanak (o ile nie zechce odejść do kuszącego go M-Sport Ford World Rally Team). Niejasna jest przyszłość Jari-Mattiego Latvali (34 l.) oraz Krisa Meeke’a (39 l.). Pozostanie doświadczonych kierowców w dużej mierze zależy od ich wyników.