Wszyscy kierowcy Toyota Gazoo Racing mają ważne kontrakty do końca 2019 r. Oczekuje się, że liderem pozostanie Ott Tanak, ale prawdopodobnie miejsce straci, któryś ze starszych zawodników, czyli Jari-Matti Latvala (33 l.) lub Kris Meeke (39 l.).
Kalle Rovanpera, którego ojciec Harri był w WRC fabrycznym kierowcą SEAT-a, Peugeota, Mitsubishi i Skody, robi ogromne wrażenie w świecie rajdów ze względu na niebywałą prędkość w tak młodym wieku. Menedżer zespołu Skoda Motorsport przyznał w rozmowie z Davidem Evansem z Autosportu, że Fin może przedwcześnie rozwiązać z nimi umowę.
Pavel Hortek, team manager Skoda Motorsport: Z jednej strony mogę wam wyjawić, że mamy długoterminową umowę z Kalle. Jednak tak jak widzieliśmy z Juho [Hanninenem] i Esapekką [Lappim], nigdy nie niszczyliśmy możliwości młodemu kierowcy, gdy przyszedł do nas i oznajmił „Chłopaki, mam propozycję pójścia wyżej”. Nigdy ich nie blokowaliśmy. Kalle jest niezwykle utalentowanym chłopakiem i wyczekujemy jego przyszłości. To ryzykowne powiedzieć coś więcej, gdy gość ma tylko 18 lat, ale mam nadzieję, że będzie kontynuował wspinanie się.
W planach Rovanpery jest zaliczenie jak największej ilości rund Rajdowych Mistrzostw Świata. W większości z nich pojawi się z fabrycznym zespołem Skody, rywalizując w kategorii WRC 2 Pro. W pozostałych imprezach zamierza wynajmować Skodę Fabię R5 od stajni Toniego Gardemeistera, TGS Worldwide.
Kalle Rovanpera: To zależy jak pójdzie przyszły rok, ale po jego zakończeniu myślę, że będę gotowy, jeżeli zbierzemy to doświadczenie, a prędkość będzie dobra. Jednak nikt nie wie co się wydarzy, a R5 to wciąż dobre miejsce do walki z szybkimi facetami. Jeżeli przejeżdżę 2 albo 3 lata w WRC 2, to nie ma dla mnie znaczenia. Nie spieszy mi się tak bardzo.