Według pierwotnego projektu testowe zawody miały odbyć się już w połowie kwietnia w Austrii. Impreza na MJP Arena w Fuglau zaplanowana jest teraz na początek maja i posłuży sprawdzeniu działania wszystkich rozwiązań, m.in. pod kątem relacji telewizyjnych.
Z kolei sezon rozpocznie się nie w połowie maja w Anglii, a w ostatni weekend czerwca we Francji. Nazwy toru inaugurującego cykl GRC Europe jeszcze nie podano. Następnie stawka odwiedzi brytyjskie Lydden Hill, portugalskie Montalegre, austriackie Fuglau, a ostatnią podwójną rundę ugości węgierski Nyirad. Wielki finał, który ma mieć charakter swoistego Race of Champions odbędzie się na usuniętym z World RX Esteringu w niemieckim Buxtehude. Wcześniejszy plan zakładał organizacji eventu na Slovakiaringu.
Całodniowe transmisje z rund będą dostępne w usłudze Eurosport Player. W niedziele poranki przewidziano 30-minutowe podsumowania sobotnich zmagań na Eurosport 1 lub 2, a popołudniu godzinną relację na żywo z finałów na jednym z dwóch głównych kanałów telewizyjnych Eurosportu. Dodatkowo we wtorki będą emitowane 25-minutowe magazyny pokazujące dodatkowe materiały z weekendów.
Promotor mistrzostw zapewnia, że seria cieszy się dużym zainteresowaniem kierowców z różnych serii sportów motorowych. Pierwsze nazwiska powinniśmy poznać na początku 2019 r. Przynajmniej na kilku rundach powinni być obecni Alex Wurz i Toomas Heikkinen, którzy zostali zaangażowani do promocji GRC Europe.
Dla przypomnienia koszt samochodu kategorii Supercars (opartego na regulaminie FIA dla tej klasy, ale szybszego) ma stanowić 20% tego, co potrzebne jest w mistrzostwach świata. Dla wyrównania szans ma zostać wdrożony Balance-of-Performance (balansowanie osiągami, np. poprzez dodatkowy balast).
Oprócz tego wprowadzona zostanie monomarkowa kategoria GRC Titans, w której 15 zawodników będzie używać 530-konnej konstrukcji Pantera RX6 (oklejenie zaprojektowała polska firma Abstraxi). Przygotowaniem zajął się MJP Racing, firma Maxa Puchera, z doświadczeniem w World RX. Samochody będą wyposażone w kamery, do których na bieżąco dostęp będzie mieć dyrektor wyścigu (aby szybko rozstrzygnąć sporne sytuacje).