BMW M340i xDrive napędzane jest przez nowo opracowany sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy 3.0 o mocy 374 KM. Generuje on o 48 KM więcej od najmocniejszego silnika wykorzystywanego w poprzedniej serii 3.
Układ turbodoładowania oparty o konstrukcję TwinScroll został zaprojektowany na nowo, a benzyna trafia do cylindrów pod ogromnym ciśnieniem aż 350 barów. Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm, a auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s – pół sekundy szybciej niż topowy model poprzedniej generacji BMW serii 3.
Dynamiczniejsza wersja standardowej „trójki” konsekwentnie wykorzystuje koncepcję BMW, zorientowąo na sportową radość z jazdy, oferując niski środek ciężkości, zoptymalizowaną masę, dobrze rozłożony nacisk na osie, a także większą sztywności karoserii i mocowań zawieszenia. Ponadto technologia zawieszenia i aerodynamika są precyzyjnie dostrojone do wysokich osiągów nowej jednostki napędowej.
Układ wydechowy z regulowanymi przepustnicami generuje niezwykle soczyste brzmienie – szczególnie w trybach Sport i Sport+ aktywowanych przełącznikiem właściwości jezdnych. Skuteczne hamowanie zapewniają sportowe hamulce M (wyposażenie standardowe), obejmujące czterotłoczkowe zaciski stałe i tarcze o średnicy 348 mm z przodu oraz jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze o średnicy 345 mm z tyłu.
Znacznie mniej modyfikacji przeprowadzono w kabinie – pojawiły się tu sportowe fotele z niebieskim przeszyciem, sportowa kierownica M oraz aluminiowe wstawki.Ceny BMW M340i i 340i xDrive nie zostały jeszcze ogłoszone. W Europie mocna wersja nowej trójki powinna pojawić się na wiosnę/lato przyszłego roku.