Główną siłą napędową serii ma być partner medialny w postaci Eurosportu. Globalna stacja telewizja pokaże na żywo wszystkie imprezy, a do tego organizator zaoferuje znacznie niższe koszty uczestnictwa.
Koszt samochodu kategorii Supercars (opartego na regulaminie FIA dla tej klasy, ale szybszego) ma stanowić 20% tego, co potrzebne jest w mistrzostwach świata. Dla wyrównania szans ma zostać wdrożony Balance-of-Performance (balansowanie osiągami, np. poprzez dodatkowy balast).
Oprócz tego wprowadzona zostanie monomarkowa kategoria GRC Titans, w której 15 zawodników będzie używać 530-konnej konstrukcji Pantera RX6 (oklejenie zaprojektowała polska firma Abstraxi). Przygotowaniem zajął się MJP Racing, firma Maxa Puchera, z doświadczeniem w World RX. Samochody będą wyposażone w kamery, do których na bieżąco dostęp będzie mieć dyrektor wyścigu (aby szybko rozstrzygnąć sporne sytuacje).
W promocję są zaangażowani Alex Wurz i Toomas Heikkinen. W kwietniu zaplanowano testowe zawody na MJP Arena w Austrii, gdzie przetestowany zostanie format transmisji telewizyjnej. W trakcie sezonu rundy odbędą się w Anglii, Włoszech, na Węgrzech, w Niemczech (lub Francji), a zakończą się w Austrii. W październiku 2019 r. zaplanowany Grand Finale na Slovakiaringu, który ma mieć charakter swoistego Race of Champions.
Terminarz Global Rallycross Europe 2019
13-14.04.2019 – testowa runda telewizyjna (Austria, MJP Arena)
11-12.05.2019 – runda 1 i 2 (Anglia)
15-16.06.2019 – runda 3 i 4 (Włochy)
06-07.07.2019 – runda 5 i 6 (Węgry, Nyirad)
03-04.08.2019 – runda 7 i 8 (Niemcy lub Francja)
14-15.09.2019 – runda 9 i 10 (Austria, MJP Arena)
19-20.10.2019 – Grand Finale (Słowacja, Slovakiaring)