Mały SUV idealnie wpasowuje się w potrzeby rynku

Choć samochody w nadwoziu typu SUV generalnie są mniej praktyczne w miastach, to jednak najmniejsze modele w gamie producentów cieszą się coraz większą popularnością. Kierowcy cenią je za większy prześwit, czy lepszą widoczność. W 2009 roku również BMW weszło w segment najmniejszych SUV-ów ze swoim modelem X1.
Pierwsza generacja X1 została zaprezentowana w 2009 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód bazował na płycie podłogowej modelu E91 (BMW Serii 3) i obejmował zarówno jednostki benzynowe jak i wysokoprężne. Szybko okazało się, że mały SUV to strzał w dziesiątkę, więc po 6 latach obecności na rynku niemieccy inżynierowie zaprezentowali drugą, bardziej dopracowaną generację.

Model F48, o którym dziś rozmawiamy, pojawił się w 2015 roku, by 4 lata później przejść dość poważny facelifting. W ramach odświeżenia BMW zmieniło m. in. przedniego grilla, reflektory LED, multimedia i wiele innych detali. Pod maską X1 F48 znaleźć mogliśmy zarówno 3-, jak i 4-cylindrowe silniki benzynowe, czy hybrydy plug-in. Nie zabrakło też 190-konnego Diesla, który sprawdzał się nie tylko w mieście, ale także na długich trasach. 2-litrowa jednostka w cyklu mieszanym zużywa tylko 4,2 l/100 kilometrów.
Piękny i zadbany egzemplarz na sprzedaż
Jeśli nie szukasz dużego i pojemnego SUV-a, a często musisz zaparkować w mieście, BMW X1 to idealny model dla ciebie. Prezentowany dziś egzemplarz, a więc druga generacja, oferowała także znacznie więcej miejsca i komfortu niż poprzednik. Jednakże, samochód miał przez to nieco mniej sportowy charakter.

Ten konkretny egzemplarz pochodzi z 2022, a więc jest to model ze środka produkcji (wersji po lifcie). Możemy więc liczyć na to, że wszystkie bolączki wieku dziecięcego w tym egzemplarzu zostały już wyeliminowane. Co więcej, auto ma pod maską oszczędnego, 2-litrowego Diesla o mocy 190 koni mechanicznych i miało tylko jednego właściciela od nowości.
Miejski SUV oprócz pakietu M-Sport Plus, ma także bogate wyposażenie w postaci Head-Up Display, czy skórzanej tapicerki. BMW X1 z przebiegiem 255 000 kilometrów jest wystawione za 18 900 euro. To oznacza, że po odliczeniu podatku VAT będziemy mogli kupić je za jedyne 67 800 złotych.