3-letni SUV od BMW w za jedyne 67 800 zł. Ma 190-konnego Diesla, M-Pakiet i pali tylko 4,2 l/100 km

Samochody w nadwoziu typu SUV cieszą się niesłabnącą popularnością. Podwyższone auta stały się na tyle modne, że producenci od dużych modeli jak BMW X5, czy Audi Q7, stopniowo prezentowali coraz mniejsze, miejskie crossovery. Najmniejszy w gamie BMW SUV X1 zadebiutował dopiero w 2009 roku, a modele drugiej generacji po faceliftingu można dziś kupić za naprawdę atrakcyjne pieniądze. 

suv-bmw-x1-m-pakiet-diesel
Podaj dalej

Mały SUV idealnie wpasowuje się w potrzeby rynku 

suv-bmw-x1-m-pakiet-diesel
fot. mobile.de

Choć samochody w nadwoziu typu SUV generalnie są mniej praktyczne w miastach, to jednak najmniejsze modele w gamie producentów cieszą się coraz większą popularnością. Kierowcy cenią je za większy prześwit, czy lepszą widoczność. W 2009 roku również BMW weszło w segment najmniejszych SUV-ów ze swoim modelem X1. 

Pierwsza generacja X1 została zaprezentowana w 2009 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód bazował na płycie podłogowej modelu E91 (BMW Serii 3) i obejmował zarówno jednostki benzynowe jak i wysokoprężne. Szybko okazało się, że mały SUV to strzał w dziesiątkę, więc po 6 latach obecności na rynku niemieccy inżynierowie zaprezentowali drugą, bardziej dopracowaną generację. 

suv-bmw-x1-m-pakiet-diesel
fot. mobile.de

Model F48, o którym dziś rozmawiamy, pojawił się w 2015 roku, by 4 lata później przejść dość poważny facelifting. W ramach odświeżenia BMW zmieniło m. in. przedniego grilla, reflektory LED, multimedia i wiele innych detali. Pod maską X1 F48 znaleźć mogliśmy zarówno 3-, jak i 4-cylindrowe silniki benzynowe, czy hybrydy plug-in. Nie zabrakło też 190-konnego Diesla, który sprawdzał się nie tylko w mieście, ale także na długich trasach. 2-litrowa jednostka w cyklu mieszanym zużywa tylko 4,2 l/100 kilometrów. 

Piękny i zadbany egzemplarz na sprzedaż 

Jeśli nie szukasz dużego i pojemnego SUV-a, a często musisz zaparkować w mieście, BMW X1 to idealny model dla ciebie. Prezentowany dziś egzemplarz, a więc druga generacja, oferowała także znacznie więcej miejsca i komfortu niż poprzednik. Jednakże, samochód miał przez to nieco mniej sportowy charakter.

suv-bmw-x1-m-pakiet-diesel
fot. mobile.de

Ten konkretny egzemplarz pochodzi z 2022, a więc jest to model ze środka produkcji (wersji po lifcie). Możemy więc liczyć na to, że wszystkie bolączki wieku dziecięcego w tym egzemplarzu zostały już wyeliminowane. Co więcej, auto ma pod maską oszczędnego, 2-litrowego Diesla o mocy 190 koni mechanicznych i miało tylko jednego właściciela od nowości. 

Miejski SUV oprócz pakietu M-Sport Plus, ma także bogate wyposażenie w postaci Head-Up Display, czy skórzanej tapicerki. BMW X1 z przebiegiem 255 000 kilometrów jest wystawione za 18 900 euro. To oznacza, że po odliczeniu podatku VAT będziemy mogli kupić je za jedyne 67 800 złotych. 

Przeczytaj również