Potencjał na mistrza

Nie ma chyba większego pechowca początku sezonu niż Thierry Neuville. Belg przez dwa drobne błędy podczas rajdów w Monte Carlo i Szwecji jest w tym momencie uszczuplony o 50 punktów. Również pozostali zawodnicy spisują się w tym sezonie bardzo dobrze. Wydaje się, że Hyundai Motorsport ma spore szanse na rychłe dogonienie M-Sportu.

Potencjał na mistrza
Podaj dalej

85. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2017

Zdecydowanie najlepszym zawodnikiem rajdu był Thierry Neuville. Belg rządził w stawce. Wygrywał odcinki, był piekielnie szybki, wydawało się, że nic nie przeszkodzi mu w zwycięstwie w całym rajdzie. Niestety, OS13 Bayons – Breziers 2 okazał się fatalny w skutkach. Kierowca Hyundaia lekko zahaczył pobocze. To wystarczyło do uszkodzenia zawieszenia i szanse na zwycięstwo odeszły bezpowrotnie. Ze względu na problemy Belga, najlepiej punktującym kierowcą koreańskiego producenta był niesamowicie równo i solidnie jadący Dani Sordo, który zajął 4. miejsce. Niestety, najmniej szczęścia miał Hayden Paddon. Nowozelandczyk wycofał się z rywalizacji po wypadku na pierwszym odcinku rajdu Entrevaux – Val de Chalvagne – Ubraye, gdzie niestety zginął kibic.

65. Rally Sweden 2017

Kolejny fenomenalny rajd w wykonaniu Thierry’ego Neuville’a. Belg pokazywał dokładnie to samo, co w Monte Carlo – absolutną dominację i niesamowitą szybkość. Nie było w Szwecji lepszego zawodnika, niestety, Neuville znów przegrał z samym sobą, bowiem na ostatnim odcinku specjalnym soboty – OS15 SSS Karlstad 2 zahaczył lewym przednim kołem o ogrodzenie toru i uszkodził zawieszenie. Podobnie jak podczas pierwszego rajdu sezonu, zamiast dopisać na swoje konto pełną pulę punktów, Belg dopisał tylko 5 oczek za zwycięstwo na Power Stage’u. To kolejny raz sprawiło, że najlepszym zawodnikiem Hyundai Motorsport był Dani Sordo. Hiszpan znów zajął 4. miejsce. Na 7. pozycji dojechał Hayden Paddon, który przez całą pierwszą pętlę soboty musiał zmagać się z uszkodzonym sterowaniem w swoim i20 Coupe WRC.

14. Rally Guanajuato Mexico 2017

Pierwszy bardzo udany rajd w sezonie, gdzie pech opuścił również Thierry’ego Neuville’a. Belg popisał się fenomenalnym tempem i dojechał na 3. miejscu. Było to zarazem pierwsze podium dla nowej generacji samochodu Hyundaia. Pazur pokazał w końcu Hayden Paddon, który zakończył rajd na 5. pozycji. Najsłabiej tym razem poradził sobie Dani Sordo, który był 8. Wszyscy zawodnicy notorycznie znajdowali się w czołówce na poszczególnych odcinkach i pokazywali fenomenalne tempo i potencjał samochodu.

60. Che Guevara Energy Drink Tour de Corse 2017

Pech teamu z początku sezonu najwyraźniej zupełnie odpuścił, gdyż pierwsza asfaltowa runda sezonu padła łupem Thierry’ego Neuville’a. Belg był absolutnie bezkonkurencyjny i drugiego Sebastiena Ogiera pokonał o ponad 54 sekundy. Co więcej, podium zaledwie 1,3 s. za Ogierem uzupełnił Dani Sordo. Dodając do tego 6. miejsce Haydena Paddona wiemy doskonale, kto w Korsyce był najlepszy. Tour de Corse był niesamowitym wręcz pokazem siły koreańskiego producenta.

37. YPF Rally Argentina 2017

Jadą wszyscy, wygrywa Neuville? Naturalnie, na ten moment jest o wiele za wcześnie, aby snuć takie prawidłowości, jednak Belg pokazuje, kto jest najlepszym zawodnikiem pierwszych rund tego sezonu. Thierry Rajd Argentyny wygrał zaledwie o 0,7 s., jednak nie ma to żadnego znaczenia, to przy jego nazwisku widnieje numer 1. Hayden Paddon znów nie miał najłatwiejszego weekendu. Nowozelandczyk zaliczył rolkę na odcinku OS2 San Agustin – Villa General Belgrano 1, jednak udało mu się dojechać do mety. Następne próby były bardzo udane i młody zawodnik prezentował dobre tempo. Pomimo problemu ze sterowaniem na Power Stage El Condor Paddon ostatecznie dojechał na 6. pozycji. Największe problemy spotkały tym razem Daniego Sordo. Hiszpan uszkodził sterowanie na odcinku OS3 Amboy – Santa Monica 1 i spadł na odległe miejsce. Konsekwentna i szybka jazda pozwoliła jednak na awans na 8. miejsce.

Jak zatem określić początek sezonu Hyundai Motorsport? Wydaje się, że bardzo dobrze. Gdyby nie ogromny pech podczas pierwszych dwóch rund, to sytuacja mogłaby wyglądać jeszcze lepiej. Może się wydawać, że najszybszym kierowcą świata jest na ten moment Thierry Neuville. Dani Sordo i Hayden Paddon są dla niego bardzo dobrym wsparciem punktowym, a jeżeli potwierdzą się plotki o przenosinach Andreasa Mikkelsena do Hyundaia, to zespół ten może stać się absolutnym hegemonem.

Przeczytaj również