Kryzys w Citroenie?

Za nami 5 rund tegorocznego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Spośród wszystkich producentów najgorzej na razie wypada Citroen Racing. Ze względu na różnego rodzaju problemy ekipa z Francji jest ostatnia w tabeli zespołów i na ten moment traci 91 punktów do liderującego M-Sportu.

85. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2017

Problemy rozpoczęły się już podczas pierwszego rajdu w sezonie. Wystarczy powiedzieć, że najlepszym kierowcą francuskiego producenta był startujący w samochodzie WRC starej generacji Craig Breen. Irlandczyk zajął 5. miejsce i do zwycięzcy stracił 3:47,8 s. Najlepszym zawodnikiem w debiutującym C3 WRC był Stephane Lefebvre, który zajął miejsce 9. Jeśli chodzi o Krisa Meeka, to problemy pojawiły się już na odcinku OS4 Aspres les Corps – Chaillol 1, gdzie Brytyjczyk uszkodził zawieszenie. Później nie było wcale lepiej, na 10 próbie – La Batie Monsaleon – Faye 1 Meeke stał i musiał naprawiać samochód. Ostatecznie po problemach w niedzielę, lider ekipy nie ukończył rajdu.

65. Rally Sweden 2017

Podczas śnieżnej, skandynawskiej rundy sytuacja nie wyglądała wcale lepiej. Najlepszy w ekipie znów był Craig Breen, tym razem jednak Irlandczyk prowadził już C3 WRC. Wicemistrz Europy ukończył rajd na 5. miejscu. Na 8. pozycji imprezę zakończył Stephane Levebrvre. Tym razem to jemu dane było wystartować w DS3. Jeśli chodzi o Krisa Meeka, to wszystko szło w miarę dobrze aż do momentu odcinka OS14 Vargåsen 2. Wtedy też Brytyjczyk przecenił swoje możliwości na jednym z zakrętów i wypadł z trasy. Ostatecznie Meeke dojechał na miejscu 12.

14. Rally Guanajuato Mexico 2017

O ile sytuacja z Krisem Meeke wyglądała już znacznie lepiej, bo Brytyjczyk rajd zapisał na swoje konto, to ogólne problemy Citroena trwały. W imprezie nie wystartował Craig Breen, zaś Stephane Lefebvre ukończył na miejscu 15. z ogromną stratą. Była ona spowodowana głównie problemami na OS 10 Lajas de Oro 1. Tam Francuz stał na odcinku przez długi czas i naprawiał samochód.

60. Che Guevara Energy Drink Tour de Corse 2017

Po raz kolejny najlepszym zawodnikiem ekipy z Francji był Craig Breen. Irlandczyk prezentował świetne tempo i zajął ostatecznie 5. miejsce, tracąc do czwartego Latvali zaledwie 0,1 s. Próżno szukać pozostałych zawodników fabrycznych w pierwszej 10. Co więcej, następnym zawodnikiem sklasyfikowanym w rajdzie jest Stephane Lefebvre na miejscu… 50. Marzenia Francuza o dobrym wyniku na swojej ziemi przekreśliło uderzenie w mur na odcinku OS5 La Porta – Valle di Rostino 1. Kris Meeke przez większość imprezy prowadził, jednak na OS7 La Porta – Valle di Rostino 2 uszkodzeniu uległ silnik w jego C3 WRC. Oznaczało to koniec rajdu.

37. YPF Rally Argentina 2017

Kolejny rajd, kolejne nadzieje, kolejne rozczarowanie. Problemy Krisa Meeka rozpoczęły się już na OS4 Santa Rosa – San Agustin 1. Brytyjczyk trafił na jedno z podbić, co spowodowało utratę kontroli nad samochodem i wypadnięcie z trasy. Meeke wrócił do rywalizacji w sobotę, jednak wtedy na próbie OS14 Los Gigantes – Cantera El Condor 2 zaliczył potężny wypadek i zmuszony był do całkowitego wycofania się z rajdu. Craig Breen miał zaś problemy ze skrzynią biegów. Stało się to na OS4 Santa Rosa – San Agustin 1. Po tej usterce wycofał się z piątkowej rywalizacji, a mechanicy nie zdołali naprawić auta na sobotnie odcinki.

Dorobek 71 punktów po 5 rajdach. Ostatnie miejsce w klasyfikacji producentów. Średnia – 14,2 punktów na imprezę. Najlepszy zawodnik w klasyfikacji – 7. Craig Breen. Strata do lidera? 69 punktów. Te liczby mówią same za siebie. Citroen jest w tym sezonie zdecydowanie najsłabszym teamem. Czego to wina? Jakie są wasze przemyślenia?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

W temacie

Newsy ze świata motosportu