Kierowcy ciężarówek nie mają łatwego życia – dopóki jadą szerokimi drogami poza terenem zabudowanym, nie ma większych problemów, ale takie jezdnie też przecież w końcu mają swój kres. Volvo chce pomagać w tych trudniejszych sytuacjach.
Obecnie w terenie kierowcy często są zmuszeni prosić o pomoc inną osobę albo też (jeśli jej nie ma) wykonywać wiele prób zanim w końcu uda się zaparkować ciężarówkę w odpowiednim miejscu. „External Steering” od Volvo ma być rozwiązaniem tego problemu. Technologia ta sprawia, że olbrzymim pojazdem można sterować niemal tak, jak zabawkowym samochodzikiem. Kierowca może wyjść z kabiny i poprowadzić ciężarówkę na miejsce za pomocą mobilnego kontrolera. Dzięki temu ma świetny widok na otoczenie.
Według przedstawicieli Volvo, External Steering nie tylko eliminuje potrzebę korzystania z pomocy drugiej osoby, ale też może przyczyniać się do minimalizacji występowania kolizji czy zranień, jak również opóźnień w dostawach.
Carl Johan Almqvist, Volvo Trucks: Extrernal Steering jest jedną z nowych funkcji opracowanych dla Aktywnego Układu Kierowniczego. Ten „prawdziwie zrewolucjonizował pracę kierowcy. Większa stateczność kierunkowa pojazdu, łatwość manewrowania i komfort przyczyniły się do ograniczenia ryzyka wypadków i urazów powodowanych wysiłkiem.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo kierowców ciężarówek przygotowane zostały także dwa kolejne systemy: Asystent Utrzymania Stateczności (który potrafi przewidzieć wystąpienie poślizgu i temu zapobiec) oraz Asystent Utrzymywania Pasa Ruchu (którego zastosowania raczej nie trzeba nikomu tłumaczyć). Zostały one zaprezentowane na wideo:
Carl Johan Almqvist, Volvo Trucks: Wszystko to ma związek z naszą wizją zera wypadków z udziałem samochodów ciężarowych Volvo. Te nowe funkcje zostały opracowane po to, by pomóc kierowcom unikać najczęstszych scenariuszy wypadków, zidentyfikowanych w ramach naszego programu badawczego.
Faktem jest również, że łatwiej jest się koncentrować na drodze, gdy ma się maksymalny poziom komfortu, dlatego też… Firma Volvo Trucks wprowadziła kolejną innowację do Aktywnego Układu Kierowniczego – jest nią funkcja Ustawień Indywidualnych. Kierowca może wyregulować zgodnie ze swoimi preferencjami opór na kole kierownicy. Więcej na temat tego rozwiązania możecie dowiedzieć się z tego filmu: