Ten Diesel będzie wyjątkowo tani w eksploatacji
Te samochody nie są już dziś dostępne w sprzedaży. Nie możemy pójść do salonu i zamówić sobie Peugeota 406 – i to jeszcze w tak „ogolonej” wersji. Wiemy jednak, że wielu kierowców patrzy na samochody z tamtych czasów z dużym sentymentem. Pokazujemy zatem wam jeden z najlepszych egzemplarzy, jakie pojawiły się w ostatnim czasie na rynku aut używanych. Pod maską nie tylko oszczędny, ale i nieśmiertelny Diesel.
Swojego czasu francuscy producenci królowali w klasie średniej. Mieliśmy Laguny, 406, czy Xantie. Dziś tylko Peugeot jeszcze utrzymuje się w tym segmencie z modelem 508, choć daleko mu do takich sukcesów, jakie producent osiągał jeszcze kilkanaście lat temu.
Model 406 był niezwykle popularnym sedanem i na pewno widziałeś go na polskich ulicach setki razy. Nawet dziś, po tych wszystkich latach, samochody spisują się całkiem nieźle, choć nie jest już tak częstym widokiem. Nie ma nawet zbyt wielu aukcji w internecie – na chwilę obecną na niemieckim portalu mobile.de dostępnych jest tylko 68 takich samochodów. A ponad połowa z nich to coupé. Sedan ma jednak „dopiero” 18 lat, choć większość z nich jest w opłakanym stanie. Modele z dużym przebiegiem, czy po prostu zaniedbane, można kupić za kilka tysięcy złotych.
Relikt „tamtych” czasów – tęsknisz?
Ten konkretny egzemplarz jest jednak najlepiej zachowanym 406, jaki widzieliśmy od dawna. Na liczniku widnieje tylko 26 000 przejechanych kilometrów. Sprzedawca twierdzi, że jego Peugeot jest w stanie nowego samochodu. I choć z perspektywy czasu nie jest szczególnie przystojny, przyszły właściciel na pewno doceni wiele jego walorów. A Diesel będzie oszczędny i tani w eksploatacji.
Samochód został zarejestrowany po raz pierwszy w 2001 roku, a jego pierwszy właściciel nie kwapił się do kręcenia ogromnych przebiegów. Samochód większość swego życia spędził w garażu. W rezultacie mamy interesujący samochód, którego historia jest w całości udokumentowana.
Mówimy więc o samochodzie 20-letnim, który nadal jest jak nowy. Już samo to zasługuje na uwagę. Ponadto, jest to egzemplarz po liftingu, dzięki czemu auto wygląda trochę bardziej nowocześnie. Wydaje się, że na zewnątrz nie ma żadnych zadrapań czy przebarwień na lakierze.
Specyfikacja samochodu jest skromna, ale pod maską pracuje bardzo dobry, 2-litrowy Diesel o mocy 90 koni mechanicznych. Sparowany jest z pięciobiegową skrzynią biegów. Co więcej, samochód waży tylko 1275 kilogramów, dzięki czemu możesz rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 13 sekund. Nie jest to wynik imponujący, ale przecież nikt nie będzie się tym samochodem ścigać. To po prostu ekonomiczny i niezawodny Diesel, który spodoba się tym mającym dość nowoczesnej motoryzacji.