Dzięki rekordowemu ruchowi na naszej stronie w ostatnim miesiącu minionego roku, minęliśmy w statystykach serwis Autocentrum.pl, który do niedawna był największym w naszym kraju portalem moto nie mającym wsparcia portalu horyzontalnego. Innymi słowy – nie był wspierany przez któregoś z wielkich graczy na polskiej scenie internetowej (Onet, WP, Interia, Agora…).
Zakładając, że w tym rankingu nie powinno się uwzględniać serwisów ogłoszeniowych otomoto.pl oraz olx.pl, które siłą rzeczy dzierżą palmę pierwszeństwa w polskiej rzeczywistości internetowej moto, na czele zestawienia znajduje się autokult.pl (część Wirtualnej Polski), drugie miejsce zajmuje auto-swiat.pl (Ringier Axel Springer), trzecie interia.pl – motoryzacja (Grupa Interia), a czwarte portal moto.pl (Agora).
Na piątym miejscu plasujemy się… my! Tym razem nie cali na biało :-). Chcąc nie chcąc, WRC Motorsport&Beyond jest obecnie nie tylko największym serwisem moto działającym całkowicie niezależnie, ale i najszybciej rosnącym!
*dane Wirtualnemedia.pl
Według badań Gemius/PBI w porównaniu z listopadem 2019, zdecydowana większość serwisów zanotowała spadki odwiedzalności. Auto-swiat.pl zanotował spadek o 137,7 tys. użytkowników (4 proc.) i 801,6 tys. odsłon (6,3 proc.), sekcja informacyjna Interii – o 73,8 tys. użytkowników (3,3 proc.) i 719 tys. odsłon (6,5 proc.), a Autocentrum.pl – 82,4 tys. odwiedzających (5,9 proc.) i 1,43 mln odsłon (8,3 proc.). Na Motofakty.pl ubyło 30,2 tys. użytkowników (2,3 proc.) i 416,7 tys. odsłon (9,2 proc.), a w dziale motoryzacyjnym WP.pl 36,9 tys. odwiedzających (3,5 proc.) i 802,2 tys. odsłon (20,6 proc.).
*dane Wirtualnemedia.pl
Tymczasem nasza strona osiągnęła rekordowy wzrost o 586 tys. użytkowników (56,3%) i 3,4 mln odsłon (100,8%). Tak naprawdę w tym zestawieniu jesteśmy nie tylko najwięksi jako niezależni, ale i… jedyni. Pod koniec ubiegłego roku wspomniane Autocentrum stało się bowiem częścią Wirtualnej Polski, a serwis motofakty.pl jest przecież częścią Polska Press.
Choć mamy dopiero luty, to już wiemy, że poprawienie grudniowego wyniku jest pieśnią bardzo niedalekiej przyszłości. Wiele razy powtarzałem, że rok 2019 był dla nas przełomowy pod względem nie tylko rozwoju naszej witryny, ale i polityki przychodowej. Nie mamy wątpliwości, że w tym roku będzie tylko lepiej.