Opinia Estończyka może zaskakiwać, ponieważ zdecydowanie wygrał dwie poprzednie rundy Rajdowych Mistrzostw Świata w Finlandii i Niemczech. 30-latek w ciągu wspomnianych imprez wygrał 18 z 41 odcinków specjalnych, pewnie utrzymując przewagę nad rywalami. Według niego prace rozwojowe nie powinny ustawać, jeżeli chcą walczyć z Sebastienem Ogierem (M-Sport Ford) i Thierrym Neuvillem (Hyundai).
Ott Tanak, kierowca Toyota Gazoo Racing WRC: Wciąż nie czuję, że to mój samochód. Są rzeczy, które możemy ulepszyć i mocno staraliśmy się, aby otrzymać nowe rozwiązania. Nie wiem kiedy będą dostępne, ale dostrzegamy obszary, w których możemy być lepsi. Silnik jest dobry. Bardziej było to widać w Niemczech niż w Finlandii. Bardziej chodzi tu o moment obrotowy i przyspieszenie niż maksymalną prędkość. Kiedy otrzymamy te nowe rzeczy, możemy być szybsi, a ja czuć się bardziej komfortowo w samochodzie.
Obecnie trzeci w punktacji WRC, Tanak zwraca uwagę, że Toyota najbardziej musi skupić się na podwoziu. Zwycięzca 5 rund mistrzostw świata narzeka na niestabilność samochodu, gdy warunki na trasie są zmienne. Yaris WRC jest znacznie bardziej przewidywalny w suchych warunkach.
Tommi Makinen, szef Toyota Gazoo Racing WRC: Chcielibyśmy bardziej szczegółowo zrozumieć pewne obszary. Przyjrzeliśmy się transmisji, centralnemu dyferencjałowi, a teraz sprawdzamy zawieszenie i geometrię, żeby wynaleźć jeszcze coś więcej.
Ott Tanak powalczy o trzecie z rzędu zwycięstwo w WRC za 2 tygodnie. W dniach 13-16 września odbędzie się 11. Rally Turkey Marmaris.