Szwedzki producent samochodów nie wyemituje reklamy podczas wydarzenia sportowego. W zamian uruchomi promocję Volvo Safety Sunday. Zasady są bardzo proste.
Jeśli podczas finału Super Bowl pojawi się safety touch (zagranie bezpieczne – pojęcie w futbolu amerykańskim określające sytuację, w której drużyna broniąca się zdobywa 2 punkty), Volvo rozda samochody o wartości 1 miliona dolarów.
Zainteresowani otrzymaniem darmowego Volvo mogą udać się na dedykowaną stronę internetową firmy, zaprojektować swoje idealne Volvo i zgłosić się do konkursu. Jeśli zagranie się pojawi, wybrani losowo zwycięzcy otrzymają swoje samochody.
W historii 53 gier o finał Super Bowl takie zagranie pojawiło się tylko 9 razy, więc prawdopodobieństwo nie jest duże. Z pewnością jest jednak wyższe niż np. wygrana na loterii.
Choć Volvo nie jest związane z futbolem amerykańskim, to na pewno kojarzy się z bezpieczeństwem.
– Od wynalezienia trzypunktowego pasa bezpieczeństwa 60 lat temu do innych światowych innowacji bezpieczeństwo jest w centrum wszystkiego, co robimy w Volvo – powiedział Jim Nichols, szef działu komunikacji marki Volvo Car w USA. – W futbolu safety touch może zmienić wynik gry. W Volvo nasze innowacje zmieniły je dla wielu milionów ludzi na drogach.
Volvo S90 T8 – Hybrydowa wszechstronność w szwedzkim wydaniu