Volkswagen wciąż potrafi zbudować atrakcyjne auto

Podczas gdy europejska oferta niemieckiego giganta skupia się dziś głównie na samochodach elektrycznych, nie wszędzie sytuacja wygląda tak samo. I choć sprzedaż elektryków w Chinach jest dużo większa niż w Europie, to jednak Volkswagen mimo to nie może pozwolić sobie na brak w pełni spalinowego samochodu w ofercie.
Volskwagen Talagon został zbudowany wyłącznie na chiński rynek i trafił tam w 2021 roku. Choć SUV nie sprawiał wrażenie przestarzałego, niemiecka firma postanowiła poddać go liftingowi w połowie swojego okresu życia. Poniższe zdjęcia pochodzą z chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych, a więc nie są jeszcze oficjalną prezentacją VW. Widzimy kilka zmian na zewnątrz, jednak nie ma informacji na temat wnętrza.

Przednia część samochodu jest nieco inna od odchodzącego modelu. Światła wydają się być nieco grubsze, mamy tutaj też pasek LED-owy o pełnej szerokości. Górna kratka między światłami wydaje się być znacznie szczuplejsza. Projektanci VW powiększyli też niższą kratkę, która teraz jest uzupełniona czarnymi akcentami.
Czy pod maskę trafi także benzyna w układzie V6?
W ofercie pojawi się także bardziej sportowa wersja, wraz ze znaczkiem R na górnym grillu. Model ten będzie miał także unikalną dolną kratkę z inaczej ukształtowanymi wlotami powietrza. SUV wygląda bardziej agresywnie niż standardowy model i powinien odpowiadać klientom, którzy chcą czegoś ostrzejszego niż standard. Sportowy model ma również nowe czarne lub srebrne felgi oraz czarne słupki i dach.

Tył SUV-a również został odświeżony. Znajdziemy tam nowe tylne światła i bardziej skomplikowane lampy LED z nowym paskiem świetlnym. Dwa różne zderzaki zostały zaprojektowane odpowiednio dla wersji standardowej oraz R.
Na chwilę obecną jedynym układem napędowym potwierdzonym przez Volkswagena jest 2-litrowy, turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o mocy 268 KM. SUV przed liftem był dostępny także z 2,5-litrowym V6, jednak na chwilę obecną nie wiadomo, czy pojawi się także w odświeżonej wersji.