Kulminacyjnym momentem Festiwalu Prędkości jest tzw. Sunday Shootout, czyli ściganie się na podjeździe o długości 1,16 mili (ok. 1,87 km). Goowood Hillclimb posiada niepobity rekord od 1999 r., gdy Nick Heidfeld za kierownicą McLarena MP4/13 przejechał trasę w 41,6 sekundy. Tego wyczynu nie był w stanie pobić nawet Sébastien Loeb, który w 2014 r. przejechał trasę Peugeotem 208 T16 Pikes Peak o równe 3 sekundy wolniej.
Najszybszym samochodem elektrycznym na Goodwood Hillclimb był prototyp Lola-Drayson B12 69/EV, którym w 2013 r. Jonny Cocker wykręcił czas 47,34 sek. Rekord aut elektrycznych jest ponownie oficjalnym celem Volkswagena, ale po tym co widzieliśmy w Górach Skalistych należy włożyć to między bajki. Należy się spodziewać ataku na 19-letni rekord Heidfelda z użyciem I.D. R-a Pikes Peak.
Romain Dumas, kierowca Volkswagen Motorsport: Nie mogę doczekać się powrotu za kierownicę I.D. R Pikes Peak na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Ściganie się na włościach księcia Richmond to bardzo wyjątkowa impreza, które jest przesiąknięte tradycją. Najlepsi kierowcy na świecie, legendarne samochody i wspaniała atmosfera. I.D. R może jest wciąż młody, ale rekordowy podjazd na Pikes Peak już uczynił go żywą legendą.
Elektryczny samochód wyścigowy Volkswagena kilka dni temu przyleciał ze Stanów Zjednoczonych do Hanoweru. W Niemczech trwają szybkie prace przygotowawcze przed wyprawą na event w Wielkiej Brytanii.
Sven Smeets, szef Volkswagen Motorsport: To dla nas wielki zaszczyt brać udział w Goodwood Festival of Speed. Nadal dostaję gęsiej skórki, gdy myślę o naszym wspaniałym sukcesie na Pikes Peak. Jednak tamten wyścig to już historia. Patrzymy w przyszłość i nie możemy doczekać się, aby pokazać europejskim fanom I.D. R-a Pikes Peak. Nasza marka poświęciła się elektromobilności i chcemy pokazać wszystkim, jakie może być to emocjonujące nim na rynku zadebiutuje gama w pełni elektrycznych Volkswagenów w 2020 r.
Volkswagen pokaże w Goodwood także historycznego Volkswagena Golfa z dwoma silnikami, którym w 1987 r. Jochi Kleint walczył o zwycięstwo w Pikes Peak (na kilka zakrętów przed metą odpadło koło). Na Festiwalu Prędkości, Kleint obowiązki kierowcy tego auta będzie dzielił z Hansem-Joachimem Stuckiem (zdobywca dwóch podiów w F1, mistrz DTM 1990, dwukrotny zwycięzca 24 godzin Le Mans 1986-1987).