Używane BMW M3 E46 z porobionym silnikiem na sprzedaż. Na hamowni wypluwa okrągłe 600 KM

Nawet zupełnie standardowe BMW M3 generacji E46 jest dziś wyjątkowo rzadkim okazem, a tak przygotowanych samochodów na rynku jest niezwykle mało. Oczywiście, entuzjaści będą nieco rozczarowani, że M3 nie jest w całkowicie fabrycznej kondycji. Ale z zewnątrz samochód wygląda na w 100% oryginalny – ważne zmiany właściciel wprowadził „tylko” pod maską. 

BMW-E46-M3-11-1536x1024
Podaj dalej

Fantastyczne BMW z jedną ważną modyfikacją

BMW-E46-M3-10-1536x1024
fot. Bring a Trailer

To ekstrawaganckie BMW ma na swoim liczniku 170 000 kilometrów i wszystko wskazuje na to, że jazda nim to świetna zabawa. Choć samochód z zewnątrz wygląda na seryjny, kryje pod maską turbodoładowaną konfigurację, która generuje moc do 600 koni mechanicznych. W standardzie BMW M3 E46 produkowało 333 KM pochodzące z 3,2-litrowego rzędowego silnika o sześciu cylindrach. Jednakże, z wyjątkiem silnika, zdecydowana większość tego M3 jest oryginalna. 

Generacja E46 modelu M3 jest do dziś uważana za jedną z najlepszych generacji BMW ze znaczkiem „M” w historii. Popyt i zainteresowanie tymi samochodami jest bardzo wysokie do dziś. Na rynku można znaleźć kilka ładnych egzemplarzy, choć ten konkretny wyróżnia się na tyle innych. W przeciwieństwie do większości samochód ten otrzymał turbosprężarkę. 

BMW-E46-M3-10-1536x1024
fot. Bring a Trailer

Owszem, najbardziej zagorzali fani marki będą niezadowoleni, że legendarny silnik S54 został zmasakrowany za pomocą turbosprężarki. I po części będą mieli rację. Ta jednostka bowiem jest świetna już w swojej standardowej formie. Jednakże, zamontowanie turbosprężarki daje zupełnie nowy charakter silnikowi, a przede wszystkim kosmiczną moc. 

Świetny stan i akceptowalny przebieg

BMW-E46-M3-10-1536x1024
fot. Bring a Trailer

Standardowo, 3,2-litrowy silnik E46 zapewnia 333 konie mechaniczne i 355 Nm momentu obrotowego. Dzięki zestawowi turbosprężarki Maximum PSI Stage 1 to M3 ma teraz około 450 KM na paliwie 91-oktanowym i około 600 KM na paliwie 100-oktanowym. Podobnie jak w oryginale, moc przekazywana jest na tylną oś za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. 

Najfajniejsze w tym konkretnym BMW jest to, że samochód z zewnątrz nie różni się od oryginału. Nadwozie jest seryjne – poza zamontowanymi sprężynami obniżającymi. Samochód ma też oryginalne 19-calowe felgi wykończone w kolorze srebrnym i owinięte oponami Hankook Ventus V12 Evo2. 

Wnętrze samochodu również jest w dobrym stanie. M3 ma podgrzewane i elektrycznie regulowane siedzenia pokryte szarą skórą Nappa. W środku znajdziemy także tempomat, system dźwiękowy Harman Kardon, czy automatyczną klimatyzację. W ogłoszeniu nie wspomniano, kiedy poprzedni właściciel zamontował turbosprężarkę. Samochód ma jednak przejechane dokładnie 172 000 kilometrów. Z innych modyfikacji znajdziemy także short shifter Dinan oraz wydech typu cat-back. 

BMW-E46-M3-10-1536x1024
fot. Bring a Trailer

Przeczytaj również