Toyota Camry ma wypełnić pustkę po Avensis, której produkcja zostanie wkrótce zakończona. Nowa limuzyna Toyoty ma 4,9 m długości i rozstaw osi 282 cm, więc plasuje się w górnych strefach klasy średniej. Bagażnik ma pojemność 524 l.
Samochód będzie dostępny tylko w wersji nadwozia sedan, w Polsce pojawi się wyłącznie model z napędem hybrydowym. Pod maską pracuje zespół napędowy składający się z 4-cylindrowego, benzynowego silnika o poj. 2,5 l (178 KM) połączonego z silnikiem elektrycznym (120 KM). Skrzynia to e-CVT, a moc trafia na koła przedniej osi. Podobna jednostka jest już oferowana w wersji hybrydowej RAV4. Sprint 0-100km/h ma zająć nie więcej niż 8.4 sekundy.
Toyota ogłosi europejskie specyfikacje w okresie przygotowań do wprowadzenia auta na rynek, prawdopodobnie na początku 2019 roku. Ze względu na większy rozmiar, Camry będzie kosztował najprawdopodobniej więcej niż ustępujący mu Avensis. W podstawowym wyposażeniu dostaniemy reflektory Bi-LED z systemem automatycznych świateł drogowych, aktywny tempomat, czujniki parkowania przód/tył, zestaw bezkluczykowy, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, wybór trybów jazdy, 17″ felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną dwustrefową, 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Toyota Touch 2 z funkcją Bluetooth i kamerą cofania, regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach oraz gniazda 12V, AUX, 1 USB z przodu i 2 z tyłu.
Model Camry był oferowany w Europie od 1983 r. do 2004 r., kiedy został wycofany z powodu znaczącego spadku sprzedaży. Samochód jednak świetnie sprzedawał się w innych krajach, w tym w USA. Do tej pory Toyota Camry znalazła 700 000 odbiorców na całym świecie. Ceny w Polsce zaczynają się od 140 tysięcy zł.
Nowa Toyota Camry – ceny w Polsce:
Comfort – 139 900 zł
Prestige – 149 900 zł
Executive – 159 900 zł