Renault przecenia swoje SUV-y

Renault rozpoczęło swoje „Dni SUV-ów”, promocję, w ramach której kupujący w Polsce mogą liczyć na gigantyczne rabaty na samochody francuskiego producenta właśnie w tym nadwoziu. Dziś przyglądamy się promocji 7000 złotych na model Symbioz. Ten średniej wielkości SUV ma dużą konkurencję w swojej klasie, jednak przy tej cenie wydaje się być jedną z lepszych ofert na rynku.
Cena podstawowa Renault Symbioz to 128 900 złotych, a więc nie trudno policzyć, że z rabatem możemy z łatwością cenę zbić do zaledwie 121 900 złotych. Porównywalna Kia Sportage zaczyna się w katalogu dopiero od 132 900 złotych, a więc różnica jest spora. Jeśli zdecydujemy się na najtańsza opcję, otrzymamy silnik E-Tech full hybryd o mocy 145 koni mechanicznych. Jednostka jest sparowana z automatyczną skrzynią biegów. Za najniższą sumę możemy liczyć także na czujniki parkowania, 17-calowe felgi, czy wyświetlacz wskaźników i zegarów o przekątnej 7 cali.

Nieco droższa wersja techno ma już na swoim pokładzie dużo więcej wyposażenia. We wnętrzu znajdziemy m. in. system multimedialny oper link 10,4” z nawigacją, cyfrowy wyświetlacz wskaźników o przekątnej 10,25 cala, czy 18-calowe aluminiowe felgi i aktywny regulator prędkości. Wersja techno wyceniona jest na 135 900 zł przed rabatami.
Oszczędny silnik i sporo miejsca we wnętrzu
Obie wspomniane wyżej wersje korzystają z tego samego układu napędowego. Pod maską SUV-a pracuje 1,6-litrowy silnik benzynowy połączony z silnikiem elektrycznym. Łączna moc wynosi 145 koni mechanicznych. Układ hybrydowy nie wymaga podłączania do gniazdka. Ale dzięki masie własnej samochodu poniżej 1500 kg bez problemu będzie spalał w trasie nawet 5 l/100 km.

Oczywiście, taki układ napędowy najlepiej sprawdza się w mieście i nie zachęca kierowców do zbyt dużych szaleństw. SUV charakteryzuje się płynną i relaksującą jazdą tam, gdzie ma to znaczenie. W końcu to rodzinny SUV, a nie hot hatch.
Wnętrze Renault Symbioz robi wrażenie, a system informacyjno-rozrywkowy jest obsługiwany przez Google. Jest naprawdę doskonale rozplanowany i intuicyjny w obsłudze. W wersji Techno dostaniemy też ładowanie bezprzewodowe, bezkluczykowy dostęp, kamerę cofania, czy reflektory LED i 18-calowe felgi.

Skoro jest to średniej wielkości SUV, nie powinna dziwić duża dawka praktyczności i myśli o rodzinach. Tylna kanapa jest przesuwna, aby pomieścić większy ładunek w bagażniku, lub dać więcej miejsca pasażerom z tyłu. Jednakże, już przy standardowym ustawieniu bagażnik zmieści i tak całkiem dobrze wyglądające 492 litry.